روغن های طبیعی

بهترین روغن‌های طبیعی برای چاقی صورت!

بهترین روغن های طبیعی برای چاقی صورت

علاوه بر اینکه از روغن‌های گیاهی اغلب بصورت خوراکی و موضعی برای برخی اهداف درمانی استفاده می‌شود، همچنین می‌توانند به عنوان یک گزینه موثر برای کمک به چاقی صورت نیز مورد استفاده قرار گیرند.

از جمله بهترین روغن‌های طبیعی برای چاقی صورت می‌توان به روغن نارگیل، روغن گلیسیرین، روغن بنفشه، روغن آرگان، روغن بادام تلخ و شیرین، روغن جوانه گندم، روغن خراطین، روغن سیاه دانه و ... اشاره کرد که با محتوای غنی از اسیدهای چرب ضروری و با خاصیت رطوبت‌رسانی و مرطوب‌کنندگی عالی به چاقی صورت کمک می‌کنند.

 روغن‌های طبیعی برای چاقی صورت (get fat on the face) به دلیل محتوای غنی از اسیدهای چرب به تحریک کلاژن و الاستین در پوست کمک کرده و در افزایش چاقی، سفتی و بهبود حالت ارتجاعی پوست تاثیر می‌گذارند. علاوه بر آنها این روغن‌ها غنی از انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها هستند که به سلامت پوست و داشتن صورتی جوان‌تر و شاداب‌تر کمک می‌کنند.

روغن گل بنفشه برای چاقی صورت

روغن بنفشه برای چاقی صورت

استفاده از روغن گل بنفشه برای چاقی صورت می‌تواند یک گزینه عالی باشد. روغن بنفشه با افزایش خون‌رسانی و خاصیت آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی قوی خود، از شلی و افتادگی پوست جلوگیری کرده و به چاقی و توپری صورت شما کمک می‌کند.

برای کمک به چاقی صورت خود کافی است هر شب قبل از خواب، پس از شستن و تمیز کردن صورت خود مقداری از روغن بنفشه را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود ماساژ بدهید.

روغن گلیسیرین برای چاقی صورت

روغن گلیسیرین برای چاقی صورت

برای این که صورت شما چاق و توپر نشان داده شود می‌توانید از خواص روغن گلیسیرین برای چاقی صورت خود بهره‌مند شوید. برای تاثیر بیشتر از ترکیب گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت خود استفاده نمایید.

  • استفاده از ترکیب گلاب و گلیسیرین موجب پاکسازی و جوانسازی پوست شما نیز می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید برای این که گلیسیرین و گلاب اثر بخشی لازم را داشته باشند بایستی به صورت مداوم و منظم استفاده شود.

برای کمک به چاقی صورت با روغن گلیسیرین، کافی است پس از شستن و تمیز کردن صورت خود مقداری از روغن گلیسیرین را به مقدار مساوی با گلاب ترکیب نمایید. سپس هر شب قبل از خواب به مدت 10 دقیقه روی پوست خود ماساژ بدهید.

خواص روغن آرگان برای چاقی صورت

روغن آرگان برای چاقی صورت

استفاده از روغن آرگان برای چاقی صورت می‌تواند کمک نماید. این روغن با محتوای غنی از ویتامین E و مواد مغذی ضروری، با نفوذ در منافذ باز پوست سلول‌های پیر را از بین برده و چاقی و جوانی صورت را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

برای اینکه از خواص روغن آرگان منجر برای چاقی صورت بهره‌مند شوید، بایستی به طور منظم و روزانه از این روغن استفاده کنید.

روغن سیاه دانه برای چاقی صورت

روغن سیاه دانه برای چاقی صورت

روغن سیاه دانه با خواص آبرسانی و آنتی اکسیدانی قوی خود می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست و انعطاف‌پذیری صورت شما را افزایش داده و به سفتی و چاقی صورت کمک نماید.

برای کمک به چاقی صورت با روغن سیاه دانه می‌توانید مقدار کمی از روغن سیاه دانه را بر روی گونه‌ها و لب‌های خود ماساژ دهید.

خواص روغن شنبلیله برای چاقی صورت

روغن شنبلیله برای چاقی صورت

روغن شنبلیله با حفظ رطوبت در لایه‌های عمیق‌تر پوست، صورت شما را توپر و چاق می‌کند. برای کمک به چاقی صورت می‌توانید از روغن شنبلیله استفاده کنید و این روغن هیچ عوارض جانبی خاصی ندارد، بطوری که موجب حجیم شدن صورت شده و از لاغری آن جلوگیری می‌نماید.

برای برخورداری از خواص روغن شنبلیله برای چاقی صورت کافی است هر شب پس از تمیز کردن صورت خود، مقداری از این روغن را به شکل دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. برای کسب نتیجه مورد نظر، این روند را تکرار نمایید.

ترکیب گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت

استفاده از خواص ترکیب گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت به دلیل خاصیت تحریک کلاژن‌سازی  و الاستین پوست و آبرسانی قوی آن به لایه‌های عمیق پوست می‌تواند تاثیرگذار باشد. علاوه بر آن استفاده از این ترکیب در کمک به هیدراته نگه داشتن پوست و درخشان شدن صورت شما نیز کمک می‌کند.

برای استفاده از خواص گلاب و روغن گلیسیرین برای چاقی صورت می‌توانید به مقدار مساوی از هر یک را باهم ترکیب کنید و سب‌ها قبل از خواب بر روی صورت خود ماساژ دهید.

روغن بادام تلخ برای چاقی صورت

روغن بادام تلخ برای چاقی صورت

یکی از روغن‌های گیاهی که موجب پر شدن و چاقی صورت می‌شود روغن بادام تلخ است. علاوه بر آن استفاده از این روغن تیرگی پوست را از بین می‌برد و از پیری پوست نیز جلوگیری می‌کند. 

اگر قبل از خواب و به صورت منظم و مداوم مقداری از روغن بادام تلخ بر روی صورت ماساژ داده شود، پس از مدتی پوست صورت شما حجیم و سفت خواهد شد. 

روغن بادام شیرین برای چاقی صورت

روغن بادام شیرین برای چاقی صورت

روغن بادام شیرین برای چاقی صورت به صورت مستقیم تاثیر گذار نیست. این روغن همانند ماده‌ای پر کننده، فاصله بین خارجی‌ترین لایه‌های پوست را پر می‌کند و به این ترتیب اثری غیر مستقیم در پر شدن و چاقی صورت دارد.

  • روغن بادام شیرین دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی و تغذیه‌کنندگی عالی پوست می‌باشد و با ترمیم لایه‌های پوستی، رفع چین و چروک و لکه‌های پوست، صورت شما را درخشان و شاداب می‌کند.

روغن جوانه گندم برای چاقی صورت

روغن جوانه گندم برای چاقی صورت

خواص روغن جوانه گندم برای چاقی صورت به دلیل محتوای غنی از پروتئین‌هایی است که برای کمک به سفتی و پر شدن صورت نیاز می‌باشد. به همین روغن جوانه گندم بعنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کمک به چاقی صورت به حساب می‌آید.

بنابراین افرادی که دارای صورتی لاغر هستند با استفاده منظم و موضعی از روغن جوانه گندم می‌توانند صورتی توپر و چاق داشته باشند.

روغن حلزون برای چاقی صورت

روغن حلزون برای چاقی صورت

از مهمترین و ضروری‌ترین پروتئین‌های مورد نیاز برای پوست، کلاژن و الاستین می‌باشد. کیفیت و مقدار کلاژن در پوست در زیبایی و جوانی صورت شما تاثیر زیادی دارد.

  • با افزایش سن تولید کلاژن و الاستین در پوست بطور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. روغن حلزون با کمک به تحریک تولید کلاژن و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، موجب سفتی پوست صورت می‌شود؛ در نتیجه صورت شما چاق‌‌تر به نظر می‌رسد.

روغن خراطین اصل برای چاقی صورت

روغن خراطین برای چاقی صورت

یکی از موثرترین روغن‌های طبیعی برای چاقی صورت، روغن خراطین اصل است. این روغن عوارض جانبی ندارد و در چاق شدن صورت بسیار موثر است.

  • روغن خراطین به دلیل ترکیبات سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E می‌تواند در چاقی و پر شدن صورت موثر باشد. با ماساژ این روغن بر روی صورت، علاوه بر چاقی به شادابی و رفع سیاهی صورت خود نیز کمک خواهید کرد.

اگر برای کمک به چاقی صورت با روغن خراطین، پس از تمیز کردن پوست می‌توانید مقداری از این روغن را با نوک انگشتان بر روی صورت ماساژ دهید. برای رسیدن به نتیجه بهتر، این عمل را روزانه تکرار نمایید.

روغن خشخاش برای چاقی صورت

روغن خشخاش برای چاقی صورت

دلیل استفاده از روغن خشخاش برای چاقی صورت به دلیل محتوای غنی از ویتامین E، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع می‌باشد، که رطوبت پوست را حفظ کرده و به چاقی و پری صورت کمک می‌کند.

روغن رازیانه برای چاقی صورت

روغن رازیانه برای چاقی صورت

روغن رازیانه غنی از هورمون استروژن و آنتی اکسیدان‌هایی است که در کاهش چین و چروک، تامین رطوبت پوست و افزایش گردش خون کمک می‌کنند. به همین دلیل استفاده از روغن رازیانه، علاوه بر اینکه پوست را روشن و شفاف می‌کند، بلکه تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست را نیز افزایش می‌دهد.

 

برای استفاده از خواص روغن رازیانه برای چاقی صورت، شب‌ها پس از تمیز کردن پوست خود می‌توانید مقداری از این روغن را روی صورتتان ماساژ دهید و پس از 15 دقیقه بشوئید.

روغن زیتون برای چاقی صورت

روغن زیتون برای چاقی صورت

یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای کمک به چاقی صورت، روغن زیتون می‌باشد. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که به افزایش خاصیت ارتجاعی و کلاژن‌سازی در پوست کمک کرده در نتیجه صورت شما را درخشان و چاق‌تر نشان می‌دهد.

برای کمک به چاقی صورت با روغن زیتون کافی است شب‌ها مقداری از این روغن را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشوئید.

روغن مورینگا برای چاقی صورت

روغن مورینگا برای چاقی صورت

 علاوه بر مواد آنتی اکسیدانی موجود در روغن مورینگا که پیری پوست را برطرف می‌کند و در جوانسازی پوست موثر است، ماساژ صورت با این روغن تولید کلاژن در پوست را افزایش داده و به چاقی صورت شما کمک می‌کند.

برای کمک به جوانسازی و چاقی صورت با روغن مورینگا، شب‌ها مقداری از این روغن را بر روی نواحی مورد نظر به آرامی ماساژ دهید.

روغن نارگیل برای چاقی صورت

روغن نارگیل برای چاقی صورت

روغن نارگیل یکی از بهترین‌های روغن‌های طبیعی برای کمک به جوانسازی پوست و چاق شدن صورت به حساب می‌آید. اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن نارگیل به افزایش خواص مرطوب‌کنندگی و آبرسانی آن نیز کمک کرده است.

برای برخورداری از خواص روغن نارگیل برای چاقی صورت، مقداری از روغن را شب‌ها بر روی صورت خود ماساژ دهید تا به تقویت عضلات صورت و افزایش گردش خون نیز کمک نمایید.

روغن کرچک برای چاقی صورت

روغن کرچک برای چاقی صورت

روغن کرچک به عنوان یکی از روغن‌های موثر در کمک به حجیم شدن و چاقی صورت شناخته شده است. شما می‌توانید با استفاده منظم از ماساژ روغن کرچک بر روی صورت خود، به سفتی و چاقی صورت خود کمک نمایید.

روغن کنجد برای چاقی صورت

روغن کنجد برای چاقی صورت

ترکیب روغن کنجد با روغن اسطوخدوس تاثیر فراوانی در چاقی صورت دارد. برای این کار یک قاشق روغن کنجد را با چند قطره روغن اسطوخدوس ترکیب نمایید. سپس آن را روی صورت خود قرار داده و ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید. 

استفاده از ترکیب روغن کنجد با دارچین نیز می‌تواند در کمک به حجم‌دهی و چاقی صورت شما نیز موثر باشد.

روغن کوهان شتر برای چاقی صورت

روغن کوهان شتر برای چاقی صورت

روغن کوهان شتر دارای محتوای غنی از انواع اسیدهای چرب ضروری از جمله امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ می‌باشد و به همین دلیل برای کمک به حجم دهندگی، سلامت پوست و چاقی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

برای کمک به جوانسازی و چاقی صورت با روغن کوهان شتر بهتر است شب‌ها قبل از خواب مقداری از این روغن را بر روی صورت خود به آرامی ماساژ دهید.

خواص گلاب برای چاقی صورت

خواص گلاب برای چاقی صورت

استفاده از گلاب برای چاقی صورت یکی از بهترین و موثرترین گزینه‌ها شناخته شده است. گلاب به دلیل خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و آرسانی عالی علاوه بر کمک به سفتی و چاقی صورت، به کاهش قرمزی پوست، درمان التهاب و جوش صورت و  همچنین در رفع چین و چروک صورت نیز کمک می‌کند.

برای استفاده از خواص گلاب برای چاقی صورت، می‌توانید دو بار در روز مقداری از گلاب را با پنبه و یا با اسپری بر روی صورت استفاده کنید و از خواص جوانسازی و ضد پیری آن نیز بهره‌مند شوید.

ماندگارترین روش چاقی صورت چیست؟

ماندگارترین روش چاقی صورت چیست؟

برای برخورداری از مزایای ماندگارترین روش چاقی صورت، علاوه بر استفاده از روغن‌های گیاهی اشاره شده، می‌توانید با انجام کارهای زیر به ماندگاری چاقی صورت خود کمک نمایید.

  • نوشیدن آب کافی در روز

نوشیدن آب کافی به حفظ رطوبت پوست و شادابی و ماندگاری چاقی صورت شما کمک می‌کند.

  • استفاده از میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که برای حفظ سلامت و شادابی پوست شما بسیار ضروری می‌باشند.

  • داشتن تحرک کافی و ورزش منظم

ورزش منظم به افزایش جریان خون و رساندن مواد مغذی به پوست کمک کرده و صورت شما را شاداب و چاق نشان می‌دهد.

  • داشتن خواب کافی

داشتن خواب کافی (7 تا 9 ساعت در شبانه روز) به ترمیم و بازسازی پوست شما کمک کرده و در جلوگیری از افتادگی و شلی پوست صورت موثر می‌باشد.

  • کاهش استرس

یکی از عوامل پیری و افتادگی پوست استرس می‌باشد. با کاهش استرس می‌توانید به جلوگیری از پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک کمک نمایید.

نحوه استفاده از بهترین روغن برای چاقی صورت :

نحوه استفاده از بهترین روغن برای چاقی صورت

استفاده از روغن‌های گیاهی برای کمک به چاقی صورت می‌توانند موثر باشند. برای کسب نتیجه بهتر سعی کنید طبق مراحل زیر عمل نمایید :

  1. قبل از استفاده از روغن‌ها، سعی کنید مقداری از آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست ساعد دست خود امتحان کنید، تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.
  2. ابتدا صورت خود را بخوبی با یک شوینده ملایم بشوئید و خشک کنید.
  3. سعی کنید روغن را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید تا به طور کامل جذب شود.
  4. برای کمک به جذب بهتر، ماساژ را در حدود 10 دقیقه ادامه دهید تا روغن جذب گردد.
  5. برای نتیجه بهتر، از روغن‌های گیاهی به طور منظم استفاده نمایید.
  6. اگر باردار هستید شیرده هستید، قبل از استفاده از هر روغن گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.
  7. اگر پوستی حساس و یا ناراحتی خاصی دارید، از روغن‌های گیاهی با احتیاط استفاده نمایید.

سخن آخر

بهترین روغن برای چاقی صورت

روغن‌های گیاهی که موجب افزایش گردش خون در پوست می‌شوند و مواد مغذی پوست را تامین می‌کنند در چاق شدن صورت موثر هستند. در این مطلب به تعدادی از روغن‌هایی که موجب پر شدن صورت می‌شوند اشاره شد. برای این که این روغن‌ها نتیجه بخش باشند باید به صورت منظم استفاده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *