روغن های طبیعی

98 خواص معجزه‌گر روغن سیاه دانه برای سلامتی و زیبایی!

خواص روغن سیاه دانه 1

اثرات شفابخش و خواص روغن سیاه دانه از 2 ماده ارزشمند به نام تیموکینون و تیموهیدروکینون ناشی می‌شود، که این ترکیبات روغن سیاهدانه را قادر می‌سازد تا به عنوان یک درمان طبیعی و موثر در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک نماید.
خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد قارچی، ضد سرطانی، ضد آسم، خاصیت آنتی هیستامین و ضد ویروسی روغن سیاه دانه، آن را در درمان اغلب بیماری‌ها توانمند کرده است.

خواص روغن سیاه دانه

۹۸ خواص روغن سیاه دانه

همانطور که اشاره شد خواص روغن سیاه دانه (Benefits of black seed oil) فراوان است و از آن در درمان بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده می‌شود. در اینجا به 98 خاصیت معجزه‌گر این روغن شگفت‌انگیز اشاره می‌کنیم :

روغن سیاهدانه 18 میلی لیتر

خرید روغن سیاه دانه اصل

1

کمک به بهبود و ارتقاء سلامت قلب و عروق

اسیدهای غیراشباع امگا 6 و 9 و فیتواسترول‌های (ترکیبات گیاهی موثر) موجود در سیاه دانه‌ها به بهبود و ارتقاء سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. همچنین در تقویت خاصیت ارتجاعی در دیواره رگ‌های خونی، جلوگیری از تشکیل لخته خون و فشار شریانی، کاهش کلسترول و قند خون نیز موثر می‌باشد.

2

خاصیت روغن سیاه دانه برای قارچ پوستی

خاصیت روغن سیاه دانه برای قارچ پوستی

نتایج مطالعات نشان می‌دهند که سیاه دانه و روغن آن دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی است، که می‌تواند در درمان عفونت‌های قارچی پوست کمک نماید.
عفونت‌های قارچی زمانی رخ می‌دهند که باکتری‌ها در سطح پوست شما رشد کرده و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها و بثورات (نوعی ضایعه پوستی) مختلف می‌شوند. ترکیبات موجود در سیاه دانه بعنوان یک درمان طبیعی عالی عمل می‌کند.

3

خواص روغن سیاه دانه برای عفونت سینوس و آلرژی

خواص روغن سیاه دانه برای عفونت سینوس

به لطف وجود ترکیبات قوی ضد باکتریایی و ضد التهابی، روغن سیاه دانه در رفع عفونت‌های ویروسی و کاهش آلرژی نیز بخوبی کار می‌کند. اغلب افراد به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن به عفونت‌های ویروسی دچار می‌شوند، که استفاده از این روغن می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های درمانی در این مورد باشد.

  • به جرات می‌توان گفت که استفاده از سیاه دانه برای عفونت سینوس و آلرژی سریعتر از اکثر داروهای امروزی کار می‌کند، بطوری که با مصرف آن، نظر شما در مورد داروهای تجویزی آلرژی تغییر خواهد یافت!

4

فواید روغن سیاه دانه برای پوست صورت

فواید روغن سیاه دانه برای پوست صورت

روغن سیاه دانه با محتوای غنی از اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و اسید آمینه علاوه بر اینکه یک مرطوب کننده قوی برای پوست شما عمل می‌کند، بلکه در محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی نیز موثر می‌باشد.

  • برای جوانسازی پوست روغن سیاه دانه معجزه می‌کند. بطوری که با خواص ضد پیری خود به رفع چین و چروک صورت کمک می‌کند. بسیاری از افراد برای داشتن پوستی سالم و یکدست از این روغن استفاده می‌کنند.

برخی از افراد به این روغن حساسیت نشان می‌دهند. بنابراین قبل از مصرف سعی کنید آزمایش تست حساسیت بر روی پوست ساعد دست انجام دهید.

5

کمک به درمان سرطان پوست

ترکیبات تیموکینون و تیموهیدروکینون موجود در سیاه دانه که عمدتاً به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده هستند، در پیشگیری و درمان بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان پوست ثابت شده است.

  • علت ایجاد سرطان در نتیجه جهش‌های سلول‌های DNA می‌باشد که خیلی سریع تکثیر می‌شوند و گلبول‌های سفید خون را مورد هدف قرار می‌دهند. روغن سیاه دانه با کمک به تقویت و افزایش سیستم ایمنی بدن، به حذف سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

6

خواص روغن سیاه دانه برای آسم و سرفه

خواص روغن سیاه دانه برای آسم

التهاب نایژه ها (لوله‌هایی که هوا را از نای به ریه‌ها منتقل می‌کنند) می‌تواند باعث تنفس سخت و نرسیدن اکسیژن کافی به ریه‌ها شود. روغن سیاهدانه با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی با هر گونه باکتری و ویروس مبارزه می‌کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود.

  • روغن سیاه دانه برای سرفه و برای هر نوع بیماری ناشی از التهاب به ویژه برونشیت و آسم یک گزینه عالی درمانی می‌باشد.

7

خواص روغن سیاه دانه برای اسهال

خواص روغن سیاه دانه برای اسهال

 از آنجایی که بیشتر اسهال‌ها ناشی از یک عفونت ویروسی است، روغن سیاه دانه با خواص ضد ویروسی می‌تواند یک درمان خانگی عالی برای رفع اسهال باشد. سیاهدانه همچنین با تقویت دستگاه گوارش به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

  • بسیاری پیشنهاد می‌کنند برای رفع کامل اسهال، 1 تا 2 قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه را با ماست ترکیب کنید و به مدت 2 روز استفاده نمایید.

8

کمک به درمان بیماری مننژیت

قدرت این دانه‌های معجزه‌گر حتی در درمان مننژیت نیز موثر بوده است. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که روغن سیاه دانه بعنوان یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان مننژیت تاثیر مفیدی دارد. برای این منظور می‌توانید روزانه 1 تا 2 قاشق چای‌خوری از روغن مصرف نمایید.

  • مننژیت یکی از بیماری‌های مغز و اعصاب است که در آن غشاء مننژ اطراف مغز و نخاع دچار التهاب می‌شود. علت ایجاد مننژیت اغلب به دلیل عفونت‌های ویروسی می‌باشد.

9

خاصیت روغن سیاه دانه برای خواب

خواص روغن سیاه دانه برای خواب

نتایج برخی مطالعات نشان داده است که استفاده از روغن سیاه دانه خواب آور است و برای کمک به رفع بی‌خوابی و سایر اختلالات خواب می‌تواند موثر باشد.

  • بسیاری از افراد ادعا کرده‌اند که مصرف این روغن به آنها کمک کرده است که اختلال خواب خود را بهبود بخشند.

10

خواص روغن سیاه دانه برای جوش صورت

خواص روغن سیاه دانه برای جوش صورت

عامل ایجاد جوش به علت التهاب روی پوست است، که باعث می‌شود در صورت و بدن شما بوجود بیایند. روغن سیاه دانه با خواص قوی ترمیم‌کنندگی و ضد التهابی می‌تواند بعنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کمک به پاکسازی و رفع جوش‌های زیر پوستی و التهابی مورد استفاده قرار گیرد.

در گذشته اغلب پادشاهان و ملکه‌ها از این روغن برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی استفاده می‌کردند.

11

فواید روغن سیاه دانه برای عفونت

فواید روغن سیاه دانه برای عفونت

جلوگیری از ابتلا به انواع عفونت‌ها توسط سیستم ایمنی بدن (به ویژه گلبول‌های سفید) انجام می‌شود. روغن سیاه دانه با تقویت سیستم ایمنی، به بدن در از بین بردن عفونت‌ها کمک موثری می‌کند.

  • خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی منحصر به ‌فرد، سیاه‌دانه‌ را از گذشته تا به امروز بعنوان یکی از قوی‌ترین درمان‌های طبیعی برای کمک به انواع عفونت‌ها تبدیل کرده است.

12

روغن سیاه دانه برای باروری و سلامت جنسی

روغن سیاه دانه برای باروری

روغن سیاه دانه ثابت کرده است که می‌تواند در افزایش قدرت باروری نیز کمک نماید. افرادی که از ناباروری رنج می‌برند، بدانند که سیاه دانه بیش از دو هزار سال است که برای در بهبود سلامت باروری مردان و زنان استفاده می‌شود. امروزه نیز بعنوان یکی از بهترین داروهای طبیعی برای تقویت باروری به شمار می‌آید.

  • این روغن همچنین در تقویت و افزایش میل جنسی نیز موثر می‌باشد و با ترکیبات ضد التهابی قوی خود می‌تواند در افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی به اندام‌های جنسی در زنان و مردان کمک نماید.

13

خواص روغن سیاه دانه برای موها

خواص روغن سیاه دانه برای موها

بسیاری از افراد از مشکلات مو از جمله ریزش مو، سفیدی زودرس مو، نازک شدن و خشکی موها رنج می‌برند. اکثر محصولات شیمیایی مراقبت از مو موجود در بازار، نه تنها کمکی به موهای شما نمی‌کنند، بلکه در بسیاری مواقع نیز به آنها آسیب می‌زنند.
یکی از محبوب‌ترین خواص روغن سیاه دانه کمک به ترمیم و ارتقای سلامت کلی موهای شما می‌باشد. ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی و اسیدهای چرب سالم از جمله امگا 3، 6 و 9 موجود در این روغن نشان داده‌اند در تقویت و استحکام فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. 

روغن سیاه دانه نیز به عنوان یک درمان طبیعی برای موهای سفید زودرس مفید است.

14

خواص روغن سیاه دانه برای سرماخوردگی و درمان آنفولانزا

خواص روغن سیاه دانه برای سرماخوردگی

یکی دیگر از بیماری‌هایی که با سیستم ایمنی ضعیف ارتباط دارد، ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا می‌باشد. این بیماری‌ها می‌تواند شما را برای روزها و حتی هفته‌ها در رختخواب بخواباند.

از آنجایی که روغن سیاه دانه خاصیت ضد التهابی دارد، می‌توانید از خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی قوی این روغن برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده کنید.

یک روش پیشنهادی استفاده از ترکیب عسل و روغن سیاه دانه در یک لیوان آب گرم است. مصرف روزانه این نوشیدنی نه تنها شما را از شر آنفولانزا و تب خلاص می‌کند، بلکه سلامت کلی بدن شما را بهبود می‌بخشد.

15

کمک به سرکوب سرطان دهانه رحم

سرطان دیگری که روغن سیاه دانه در درمان آن موثر است، سرطان دهانه رحم می‌باشد. خاصیت ضد سرطانی سیاهدانه عمدتا به دلیل ماده ارزشمند تیموکینون موجود در آن می‌باشد.

  • برخی مطالعات نشان داده‌اند که این روغن به افزایش تعداد گلبول‌های سفید و جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

16

توانایی سرکوب سلول‌های سرطانی روده بزرگ

 ترکیب تیموکینون موجود در سیاه دانه‌ و خواص آنتی اکسیدانی، به این روغن توانایی‌ در سرکوب سلول‌های سرطانی را می‌دهد. قدرت این ترکیبات در مهار رشد سرطان، به حدی است که بسیاری از پزشکان ادعا کرده‌اند که سیاهدانه می‌تواند بعنوان یک درمان طبیعی موثر برای درمان سرطان روده بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

17

فواید روغن سیاه دانه برای لاغری شکم و کاهش وزن

فواید روغن سیاه دانه برای لاغری شکم

اثرات کاهش وزن روغن سیاه دانه بدلیل قابلیت این روغن در کاهش قند خون ناشی می‌شود. بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی و طبیعی سیاهدانه برای کاهش وزن، لاغری شکم و پهلوها و همچنین در سرعت بخشیدن به متابولیسم (سوخت و ساز) و کاهش اشتها نیز موثر می‌باشد.

خاصیت چربی سوزی و کاهش وزن این روغن، بویژه زمانی که از رژیم‌های غذایی کنترل وزن استفاده می‌کنید، تاثیر دو چندان دارد!

18

خواص روغن سیاه دانه برای دیابت

خواص روغن سیاه دانه برای دیابت

 چه چیزی روغن سیاه دانه را برای دیابت به چنین درمان طبیعی قدرتمندی تبدیل کرده است؟ این ویژگی بدلیل توانایی روغن سیاهدانه در کاهش قابل توجه فشار خون و افزایش تولید انسولین در بیماران دیابتی نوع 1 و نوع 2 موثر می‌باشد.

  • نتایج یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که روغن سیاه دانه میانگین میزان گلوکز خون را از طریق افزایش تولید انسولین، کاهش مقاومت به انسولین، تحریک فعالیت سلولی و کاهش جذب انسولین در روده کاهش داد.

19

روغن سیاه دانه برای تشنج (صرع)

اکثر داروهای شیمیایی و درمان‌های امروزی برای صرع دارای عوارض زیادی می‌باشند. نتایج برخی از مطالعات رفتار بدون تشنج را در بیمارانی که روغن سیاه دانه را بصورت روزانه و به مدت 4 تا 6 هفته بهمراه داروهای فعلی مصرف کرده بودند، نشان می‌دهد.

بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که اثرات ضد صرعی روغن سیاه دانه عمدتا به دلیل ترکیب قوی تیموکینیون موجود در آن می‌باشد.

20

خاصیت روغن سیاهدانه برای گلودرد و ورم لوزه

خاصیت روغن سیاهدانه برای گلودرد

 ثابت شده است که روغن سیاه دانه‌ گلو درد ناشی از التهاب و ورم لوزه‌ها را تسکین می‌دهد و نیاز به مسکن‌ها را کاهش می‌دهد. این روغن بعنوان یک گزینه عالی و یکی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای گلو درد می‌باشد.

21

کمک به درمان موثر عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک (MRSA)

مطالعات بر روی روغن سیاه دانه نشان داده است که با میکروب‌هایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) یا هلیکوباکتر پیلوری مبارزه می‌کند. این ابر میکروب‌ها عامل انواع مختلفی از عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک می‌باشند.

  • استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) عامل ایجاد بسیاری از عفونتها در بیمارستان‌ها، زندان‌ها و مراکز نگهداری می‌باشدافراد دارای سیستم ایمنی ضعیف در معرض بیشترین خطر برای ابتلا به عفونتهای ناشی از استاف اورئوس هستند.

مطالعات نشان داده‌اند که ترکیبات روغن سیاه دانه بعنوان راهی موثر برای مهار گسترش و حذف کامل مِرسا (MRSA) به شمار می‌آید. عوامل ضد التهابی سیاه دانه که به دلیل ضعف سیستم ایمنی ایجاد می‌شود، آن را جایگزینی عالی برای بسیاری از آنتی بیوتیک‌های امروزی می‌کند.

22

جلوگیری از تکثیر و پیشرفت سرطان خون

نتایج مطالعات نشان می‌دهند که سیاه دانه دارای خواص ضد سرطانی در برابر رشد و تکثیر بی‌رویه سلول‌های خونی در انسان می‌باشد. این اثرات را می‌توان ترکیب ارزشمند تیموکینون نسبت داد که آن را به یک داروی قدرتمند تبدیل می‌کند.

23

رفع حالت تهوع و ناراحتی معده با روغن سیاهدانه

یکی دیگر از کاربردهای روغن سیاه دانه کمک به رفع حالت تهوع و ناراحتی معده می‌باشد. این خاصیت به این دلیل است که به بهبود هضم هضم غذا کمک کرده و باعث دفع گاز می‌شود.
برای درمان حالت تهوع، می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن سیاهدانه را با یک قاشق چای‌خوری زنجبیل ترکیب کرده و 2 بار در روز استفاده کنید.

24

خواص روغن سیاه دانه برای دندان درد

خواص روغن سیاه دانه برای دندان درد

روغن سیاه دانه برای عفونت دندان و دندان درد بعنوان یکی از داروهای موثر می‌باشد. برای کمک به تسکین درد، تنها کاری که بایستی انجام دهید، این است که روغن را به مدت 20 ثانیه روی لثه خود بمالید. سپس ببینید که آنتی اکسیدان‌های این روغن چکار می‌کنند!

25

روغن سیاه دانه برای رشد ابرو

همانند روغن کرچک که به پرپشتی و تقویت ابروهای شما کمک می‌کند، روغن سیاه دانه نیز از گذشته‌های دور به دلیل فواید زیبایی و داروئی، بعنوان یک ماده شگفت‌انگیز در کمک به رشد ابروهای شما موثر می‌باشد.

  • برای این منظور شب‌ها پس از تمیز کردن ابروها، مقداری از این روغن را به آرامی روی ابروهای خود بمالید.

26

خواص روغن سیاه دانه برای اگزما

خواص روغن سیاه دانه برای اگزما

 ابتلا به بیماری پوستی اگزما می‌تواند یک تجربه دردناک باشد. اگزما نوعی بیماری پوستی التهابی است که می‌تواند باعث ایجاد راش‌های قرمز (بثورات پوستی که با قرمزی و خارش همراه است) ناخوشایند در پوست شده و باعث تورم در سراسر بدن شود.

استفاده از روغن سیاه دانه برای درمان اگزما بعنوان یکی از درمان‌های طبیعی جایگزین بشمار می‌آید. برای تسکین فوری اگزما سعی کنید 1 تا 2 قاشق چای‌خوری در روز از این روغن مصرف کنید.

27

جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطان سینه

زمانی که روغن سیاه دانه برای کمک به درمان طولانی مدت استفاده شود، توانایی سرکوب و جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطان سینه را از خود نشان می‌دهد. مطالعات نشان داد که دوزهای بیشتر منجر به سرکوب قوی‌تر این سلول‌ها می‌شود.

28

خواص روغن سیاه دانه برای تنگی نفس و احتقان قفسه سینه

خاصیت روغن سیاه دانه برای تنگی نفس

احتقان قفسه سینه به تنگی یا احساس سنگین در قفسه سینه اطلاق می‌شود. برای این منظور مقداری از روغن سیاه دانه را روی سینه خود بمالید، تا احتقان و تجمع آن برطرف گردد.

  • زمانی که آن را با عسل مخلوط نمایید، اثرگذاری آن دوچندان می‌شود. همچنین می‌توانید آن را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید.

29

کمک به درمان موثر محل نیش زنبور

 روغن سیاه دانه یا دانه‌های له شده مخلوط با آب بعنوان یک درمان طبیعی موثر برای تسکین جای نیش زنبور کمک می‌کند به سادگی مقداری از آن را 2 بار در روز روی نواحی مورد نظر بمالید و برای کسب نتیجه بهتر این فرآیند را تکرار نمایید.

30

خواص روغن سیاه دانه برای گوش درد و عفونت گوش

خواص روغن سیاه دانه برای گوش درد

برای استفاده از روغن سیاه دانه برای عفونت گوش، گرفتگی گوش و گوش درد، می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری از این روغن را با نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون ترکیب کنید. برای اثرگذاری بیشتر بهتر است  ترکیب را گرم کرده و چند قطره در داخل گوش بچکانید.

31

کمک به درمان بیماری‌های چشم و افزایش بینایی

 روغن سیاهدانه برای درمان عفونت‌های چشم و بهبود بینایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این منظور، می‌توانید قبل از خواب مقداری از روغن را به آرامی اطراف چشمتان بمالید.

سعی کنید از ورود روغن به چشم‌ها جلوگیری شود. برای نتیجه بهتر می‌توان روزانه از آن استفاده کرد.

32

کمک به درمان فلج صورت (فلج بلز)

خواص روغن سیاه دانه برای فلج صورت

فلج صورت یا فلج بلز نوعی بیماری است که در آن معمولا عضلات یک طرف از صورت فلجی موقت پیدا می‌کنند. اگر از فلج صورت رنج می‌برید، روغن سیاه‌دانه می‌تواند یک گزینه درمانی عالی برای درمان کامل آن باشد.

به سادگی مقدار کمی از این روغن را داخل ظرفی بریزید و با بینی خود (بالای سطح روغن) 10 تا 20 نفس عمیق بکشید. برای کسب نتیجه لازم این فرآیند را هر روز تکرار نمایید.

33

کمک به درمان اعتیاد به مواد مخدر و افیونی

 استفاده از روغن سیاه دانه در کمک به درمان اعتیاد و ترک مواد افیونی، یکی دیگر از مزایای شناخته شده و موثر این روغن می‌باشد.

نتایج مطالعات نشان داده است سیاهدانه به سرعت علائم حاد ترک اعتیاد و مواد افیونی را بهبود می‌بخشد.

34

توانایی کمک به درمان بیماری پسوریازیس

پسوریازیس نوعی بیماری پوستی است که عمدتاً به دلیل التهاب ایجاد می‌شود. از آنجایی که روغن سیاه دانه دارای خاصیت التهابی است، می‌تواند در درمان بیماری‌های التهابی از جمله پسوریازیس موثر باشد.
برای این منظور می‌توانید به سادگی مقداری از روغن را به صورت خوراکی بصورت روزانه مصرف نمایید تا نتیجه را ببینیدهمچنین مقداری از آن را بصورت موضعی روی نقاط مورد نظر بمالید.

35

خواص روغن سیاه دانه برای جای زخم، بخیه و جای جوش

خواص روغن سیاه دانه برای جای زخم

روغن سیاه دانه بعنوان یکی از گزینه‌های درمان طبیعی و عالی برای از بین بردن جای زخم، بخیه، جای جوش و جای سوختگی می‌باشد.

  • این خاصیت فوق‌العاده این روغن را به یکی از معدود روغن های طبیعی تبدیل کرده است که می‌تواند جای زخم‌ها را برای همیشه از بین ببرد.

36

جلوگیری از آسیب ناشی از تشعشعات اشعه گاما

مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از روغن سیاه دانه در بیمارانی که در معرض تشعشعات اشعه گاما قرار گرفته بودند، آسیب بسیار کمتری داشتند. بنابراین افرادی که در معرض تشعشعات قرار دارند، می‌توانند با استفاده از سیاه دانه به درمان و پیشگیری از آسیب‌ها کمک نمایند.

  • همچنین سیاهدانه برای بیماران سرطانی که تحت پرتودرمانی هستند، نیز مفید می‌باشد. بطوری که بیمارانی که روغن سیاه دانه مصرف می‌کنند، دارای سیستم ایمنی به مراتب قوی‌تری هستند.

37

روغن سیاه دانه برای گرفتگی عضلات و اسپاسم

روغن سیاه دانه برای گرفتگی عضلات

بدلیل وجود ترکیبات ضد اسپاسمی و ضد التهابی، روغن سیاه دانه برای درد عضلات و رفع گرفتگی آن بعنوان یک گزینه موثر تبدیل شده است.

به همین منظور می‌توانید این روغن را به صورت خوراکی مصرف کنید و یا مقداری از آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا نتایج عالی آن را ببینید!

38

محافظت و درمان مسمومیت با سرب

سرب به عنوان یکی از فلزات سنگین و سمی‌ترین در سراسر جهان شناخته می‌شود، که می‌تواند در بسیاری از فرآیندهای بدن شما اختلال ایجاد کرده و به قلب، روده‌ها، کلیه‌ها، سیستم عصبی، استخوان‌ها و حتی سیستم تولید مثل شما آسیب برساند.

  • نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که روغن سیاه دانه در محافظت و معکوس کردن آسیب‌های وارد شده به مغز در اثر مسمومیت با سرب موثر بوده است.

39

خواص روغن سیاه دانه برای ریش و سبیل

خواص روغن سیاه دانه برای ریش

 روغن سیاه دانه با خاصیت مرطوب‌کنندگی عالی و تامین مواد مغذی کافی، می‌تواند در رشد و پرپشت شدن ریش و سبیل‌ها کمک نماید.

  • برای کمک به تقویت و رشد ریش‌ها می‌توانید مقداری از آن را مستقیماً روی ریش خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. با اینکار به نرمی و شادابی ریش و سبیل‌های خود نیز کمک خواهید کرد.

40

جلوگیری از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان کبد

 یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه این است که به طور طبیعی رشد و تکثیر سلول‌های سرطان کبد را متوقف می‌کند. با مقایسه خاصیت این روغن گیاهی با تمام عوارض پزشکی مدرن، می‌توانید به ارزش فوق العاده‌ای که این درمان طبیعی در درمان سرطان کبد ارائه می‌دهد، توجه داشته باشید.

41

خواص روغن سیاه دانه برای سنگ صفرا

خواص روغن سیاه دانه برای سنگ صفرا

استفاده از روغن سیاه دانه برای سنگ کیسه صفرا، بعنوان راهی مطمئن و مفید برای کاهش درد و از بین بردن سنگ‌های صفراوی می‌باشد.

  • خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی موجود در سیاهدانه، آن را بعنوان یک درمان طبیعی سنگ کیسه صفرا تبدیل کرده است. برای نتیجه بهتر روزانه آن را با عسل مصرف نمایید.

42

کمک به درمان سرطان لوزالمعده

همانند تاثیر روغن سیاه دانه در درمان اغلب سرطان‌ها، این روغن در درمان سرطان لوزالمعده نیز موثر می‌باشد.

  • سیاه دانه به عنوان یکی از تنها داروهای گیاهی است که چنین تأثیرات مثبت و قابل توجهی در درمان سرطان‌های مختلف دارد.

43

خواص روغن سیاه دانه برای کبد چرب

خواص روغن سیاه دانه برای کبد چرب

روغن سیاه دانه علاوه بر کمک به بهبود کبد چرب، می‌تواند در بهبود کارکرد و تقویت آن نیز موثر باشد. اگر سابقه خانوادگی در تجربه مشکلات کبدی از جمله کبد چرب را دارید، استفاده از سیاهدانه ایده خوبی می‌تواند باشد!

44

سم زدایی بدن از سموم خطرناک و مضر

سموم خطرناک و سمی که از مصرف مواد غذایی، هوای آلوده، سموم کشاورزی و ... وارد بدن ما می‌شوند، می‌توانند ما را در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار دهند.

  • خوشبختانه روغن سیاه دانه خاصیت سم‌زدایی از بدن را نیز دارد و مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند میزان سمیت در سراسر بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

45

کمک به درمان سرطان غدد لنفاوی

سرطان لنفوم (سرطان غدد لنفاوی) یک بیماری دردناک است که سالانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  • مطالعات متعددی نشان می‌دهد روغن سیاه دانه در حذف سلول‌های سرطانی لنفاوی نیز موثر می‌باشد. برای کسب بهترین نتیجه سعی کنید روزانه 2-1 قاشق چای‌خوری از آن مصرف نمایید.

46

خواص روغن سیاه دانه برای زخم معده

خواص روغن سیاه دانه برای زخم معده

روغن سیاه دانه به سوء‌هاضمه (بیماری گوارشی) بدن شما کمک کرده و در نتیجه در کنترل گاز در معده و روده شما تاثیر می‌گذارد.

  • همچنین ثابت شده است که سیاهدانه برای زخم معده و کاهش معده درد عصبی (استرس معده) و تجمع گاز نیز مفید می‌باشد.

47

خواص روغن سیاه دانه برای درد کمر، درد زانو و درد مفاصل

خواص روغن سیاه دانه برای درد کمر و درد مفاصل

با استفاده موضعی و ماساژ روغن سیاه دانه روی نقاط درد از جمله درد کمر، درد زانو و درد مفاصل، می‌توانید به تسکین و کاهش آنها کمک کنید.

  • کافی است مقداری از این روغن را در ناحیه مورد نظر بمالید تا قدرت تسکین‌دهندگی آن را مشاهده نمایید.

48

جلوگیری از تکثیر و رشد سلول‌های سرطان استخوان

یکی دیگر از درمان‌های فوق‌العاده روغن سیاه دانه، توانایی آن در سرکوب و جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطان استخوان می‌باشد.

  • این درمان طبیعی یک جایگزین مناسب برای داروهای مضر با عوارض فراوانی است که پزشکی مدرن برای میلیون‌ها نفر تجویز می‌کند.

49

خواص روغن سیاه دانه برای درد معده

برای درمان اکثر دردها از جمله مشکلات مربوط به معده، روغن سیاه دانه یک درمان طبیعی عالی برای تسکین سریع می‌باشد.

  • این خاصیت یکی از شناخته شده‌ترین خواص سیاهدانه است و امروزه نیز در سراسر جهان استفاده می‌شود. برای این منظور سعی کنید روزانه 1 تا 2 قاشق چای‌خوری از این روغن را بعد از غذا مصرف نمایید.

50

خواص روغن سیاه دانه در درمان دردهای روماتیسمی‌

خواص روغن سیاه دانه برای دردهای روماتیسمی

ترکیبات ضد التهابی قوی موجود در سیاه دانه آن را به یکی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای دردهای روماتیسمی ‌تبدیل کرده است.

  • برای تسکین روزانه 1 تا 2 قاشق چای‌خوری با عسل میل نمایید. می‌توانید بصورت موضعی از ماساژ روغن روی ناحیه مورد نظر نیز استفاده کنید.

51

خواص روغن سیاه دانه برای لثه

خواص روغن سیاه دانه برای لثه

روغن سیاه دانه یکی از موثرترین داروهای طبیعی برای کاهش عفونت و التیام لثه می‌باشد.

  • خاصیت التهابی و ترکیبات آنتی اکسیدان‌ موجود در این روغن، لثه‌ها را از وجود باکتری‌ها پاک کرده و باعث تسکین فوری درد می‌شود.

52

روغن سیاه دانه برای مثانه

روغن سیاه دانه برای مثانه

 با مصرف خوراکی روغن سیاهدانه می‌توانید در تسکین و درمان عفونت‌های مثانه کمک کنید.

  • به طور موثر عفونت‌های دستگاه ادراری و عفونت مثانه با مصرف روزانه سیاه دانه به طور موثر قابل درمان می‌باشد.

53

کمک به رفع خشکی دهان

برای رفع خشکی دهان 1 تا 2 قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه را به مدت 30 ثانیه در دهان خود نگه دارید. پس از آن روغن را بیرون ریخته و دهان خود با آب بشوئید تا طعم تلخ آن از بین برود.

54

خواص روغن سیاه دانه برای میگرن

خواص روغن سیاه دانه برای میگرن

 یکی دیگر از فواید روغن سیاه دانه، استفاده از آن برای درمان سردرد و میگرن می‌باشد. قرن‌هاست که مردمان خاورمیانه و اروپا با استفاده از آن در اطراف بینی و پیشانی، برای کمک به تسکین سردرد و بهبود میگرن استفاده می‌کنند.

55

فواید روغن سیاه دانه برای بواسیر (هموروئید)

روغن سیاه دانه برای بواسیر

روغن سیاه دانه با خاصیت ضد درد و بهبود زخم‌ها، می‌تواند در کمک به درمان هموروئید (بواسیر) و شقاق مقعدی موثر باشد. همچنین این روغن با خاصیت تسکین‌دهندگی فوری، از گسترش هموروئید نیز جلوگیری می‌کند.

  • برای این منظور مقداری از این روغن را بر روی یک توپ پنبه‌ای بریزید و آن را به طور مستقیم به مدت 5 تا 10 دقیقه (چندین بار در روز) روی بواسیر (هموروئید) قرار دهید.

56

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن

 از آنجایی که عامل ابتلا به اغلب بیماری‌ها به دلیل التهاب است، سیاه دانه با خاصیت ضدالتهابی قوی و با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند بعنوان یک گزینه گیاهی عالی در پیشگیری و درمان این بیماری‌ها موثر باشد.

  • شما می‌توانید با مصرف روغن سیاه دانه بصورت خوراکی به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید تا در افزایش مکانیسم دفاعی و محافظت در برابر باکتری‌ها بیمه شوید.
روغن سیاهدانه 18 میلی لیتر

خرید روغن سیاه دانه اصل

57

روغن سیاه دانه برای خال گوشتی

روغن سیاه دانه برای خال گوشتی

 یکی از مزایای کمتر شناخته شده روغن سیاه دانه برای پوست، کمک به درمان خال‌ها می‌باشد. این روغن می‌تواند با سرکوب رشد خال‌ها و پاک‌سازی پوست شما، در از بین بردن خال‌های گوشتی نیز کمک نماید.

58

خواص روغن سیاه دانه برای لب ها

خواص روغن سیاه دانه برای لب

ترکیبات موثر موجود در روغن سیاه دانه به بازسازی، لایه برداری و تقویت پوست لب‌های شما کمک کرده و رنگ درخشانی به آنها می‌دهد.

59

تسکین درد و خارش ناشی از گزش حشرات

اگر توسط پشه یا هر حشره دیگری گزیده شده‌اید، استفاده از روغن سیاه دانه در ناحیه آسیب‌دیده می‌تواند به تسکین فوری درد و خارش ناشی از آن کمک کند. سیاهدانه بعنوان یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای نیش حشرات به شمار می‌آید.

60

خواص روغن سیاه دانه برای یبوست

خواص روغن سیاه دانه برای یبوست

روغن سیاه دانه به همان اندازه که به تسهیل هضم غذا کمک می‌کند، در رفع یبوست نیز موثر می‌باشد.

برای کمک به رفع یبوست می‌توانید روزانه 1 تا 2 قاشق چای‌خوری از این روغن را (بعد از ناهار یا شام) مصرف کنید. برای رفع کامل یبوست این کار را روزانه تکرار نمایید. همچنین می‌توان از ماساژ شکم با روغن سیاه دانه برای یبوست نیز استفاده کرد.

61

کمک به درمان افسردگی

مطالعات مختلف ثابت کرده است افرادی که از روغن سیاه دانه استفاده کرده‌اند، به طور طبیعی شادتر و افسردگی کمتری دارند. این مزیت می‌تواند بسیار مهم و کاربردی باشد، زیرا زندگی میلیون‌ها نفری که از افسردگی رنج می‌برند را می‌تواند نجات دهد.

62

تسکین و رفع سوزش سر دل

 یکی دیگر از خواص مفید روغن سیاه دانه این است که یک درمان طبیعی برای سوزش سر دل نیز کاربرد دارد. اگرچه تنها مطالعات کمی در حمایت از این موضوع انجام شده است، اما تاریخچه طب سنتی به ما نشان می‌دهد که از این روغن سال‌ها برای درمان سوزش سر دل استفاده شده است.

63

خواص روغن سیاه دانه برای سرگیجه

خواص روغن سیاه دانه برای سرگیجه

 از گذشته‌های دور روغن سیاه دانه برای رفع سرگیجه استفاده می‌شده است، امروزه نیز بعنوان یک درمان مفید و مؤثر بشمار می‌آید. برای رفع سرگیجه می‌توانید مقداری از روغن را روی گردن و گونه‌های خود بمالید.

64

روغن سیاه دانه برای استرس

روغن سیاه دانه برای استرس

 ثابت شده است که روغن سیاه دانه در کاهش میزان استرس و بهبود بسیاری از فواید شناختی دیگر تاثیر مثبتی دارد.

  • نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که از این روغن مصرف کرده بودند، به طور قابل‌توجهی میزان استرس کمتری نسبت به افرادی داشتند که از آن استفاده نکرده بودند.

65

کمک به پیشگیری و درمان آلزایمر

 مطالعات اخیر نشان داده است که روغن سیاه دانه یک داروی طبیعی عالی برای پیشگیری و کند کردن روند پیشرفت بیماری آلزایمر در افراد می‌باشد. نتایج نشان داد که مصرف دوزهای روزانه به میزان 1 تا 2 قاشق چای‌خوری بهترین نتیجه برای افراد در پی داشت.

66

خواص روغن سیاه دانه برای سوختگی

خواص روغن سیاه دانه برای سوختگی

ثابت شده است که استفاده از روغن سیاه دانه بر روی سوختگی‌ها (از جمله سوختگی‌های درجه 2) به تسریع در بهبود آن و ساخت پوست جدید کمک می‌کند.

  • برای تسکین فوری درد، رفع جای سوختگی و بازسازی پوست کافی است مقداری از روغن را بر روی نواحی مورد نظر بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

67

روغن سیاه دانه برای خون دماغ

روغن سیاه دانه برای خون دماغ

یک کاربرد سنتی و شناخته شده روغن سیاه دانه کمک به رفع خون دماغ و بند آمدن خونریزی بینی می‌باشد. به سادگی می‌توانید چند قطره (حدود 1 تا 3 قطره) از این روغن را در سوراخ‌های بینی خود بریزید تا قدرت این گیاه طبیعی را احساس کنید!

68

خواص روغن سیاه دانه برای شوره سر

خواص روغن سیاه دانه برای شوره سر

 روغن سیاه دانه نه تنها برای رشد و تقویت موهای شما عالی است، بلکه در کاهش و رفع شوره سر نیز کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از سیاهدانه را روی موهای خود بمالید و بگذارید 30 تا 60 دقیقه بماند.

69

خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

درمان درد مفاصل با روغن سیاه دانه یکی از راه‌های عالی و مطمئن برای تسکین فوری آن می‌باشد. از آنجایی که اغلب دردهای مفاصل، ناشی از التهاب است، این روغن با خاصیت ضد التهابی خود یک درمان طبیعی عالی به شمار می‌آید. به راحتی می‌توانید آن را مستقیماً روی ناحیه دردناک بمالید و ماساژ دهید.

70

جلوگیری از آسیب به کلیه‌ها در اثر دیابت

 روغن سیاهدانه علاوه بر اینکه برای دیابت، کاهش فشار خون و تنظیم میزان قند مفید می‌باشد، بلکه از آسیب کلیوی ناشی از دیابت نیز جلوگیری می‌کند. دلیل اصلی این امر به دلیل ترکیبات قوی موجود در سیاه دانه است.

71

خواص روغن سیاه دانه برای قاعدگی

خواص روغن سیاه دانه برای قاعدگی

سیاه دانه نقش بسیار مهمی در کاهش و درمان انواع اختلالات زنان دارد. بطوریکه در تنظیم ترشحات قاعدگی و ترشحات سفید، کاهش درد قاعدگی، بهبود مشکلات رحمی، افزایش توان جنسی و تنظیم چرخه قاعدگی و پریود شدن در زنان بطور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

72

روغن سیاه دانه برای بارداری

روغن سیاه دانه برای بارداری

 اگرچه توصیه اکید می‌شود که قبل از مصرف روغن سیاهدانه در بارداری با پزشک خود مشورت کنید، اما مطالعاتی انجام شده تاثیرات مثبت آن را در دوران بارداری نشان می‌دهد.

  • با این حال شواهد کافی برای نتیجه‌گیری قطعی وجود ندارد، به همین خاطر به دلیل حساسیت این دوران، حتما بایستی با پزشک متخصص مشورت گردد.

73

کمک به درمان و تسکین آرتروز

روغن سیاه دانه در مطالعات متعدد ثابت کرده است که در درمان آرتریت روماتوئید و کاهش علائم آرتروز بسیار کارآمد است. این خاصیت ارزشمند به دلیل خواص ضد التهابی قوی سیاهدانه است که آن را به یک درمان طبیعی موثر تبدیل کرده است.

74

تسکین انواع دردها و کاهش نیاز به مسکن‌ها

 در بسیاری از موارد، روغن سیاهدانه می‌تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از رایج‌ترین مسکن‌های امروزی شود. ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ترکیبات سیاه دانه، آن را برای درمان هر درد از بدن شما ایده‌آل کرده است!

75

خواص روغن سیاه دانه برای زخم

خواص روغن سیاه دانه برای زخم

 یکی از معدود گیاهان طبیعی است که در کمک به تسریع زخم‌ها بخوبی کار می‌کند. مطالعات متعدد ثابت کرده است که روغن سیاه دانه در درمان انواع زخم‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

76

کمک به سرکوب سلول‌های سرطانی مغز

دانه‌های معجزه‌گر سیاه دانه‌ در کنترل و سرکوب تومورها و سلول‌های سرطانی مغز نیز تاثیر دارند. گروهی از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که روغن سیاه دانه بعنوان یک داروی طبیعی و درمانی برای سرطان مغز و تومورهای مغزی می‌باشد.

77

خواص روغن سیاه دانه برای قلب

خواص روغن سیاه دانه برای قلب

 همانطور که می‌دانید که یکی از دلایل اصلی حملات قلبی به دلیل التهاب مزمن می‌باشد. نتایج تحقیقات نشان داده است که روغن سیاه دانه می‌تواند به طور قابل توجهی التهاب را کاهش دهد و بسیاری از مشکلات قلبی عروقی را درمان نماید.

78

کاهش اعتیاد و مسمومیت به مرفین

 افرادی که از اعتیاد به مواد مخدر رنج می‌برند، بدانند که روغن سیاه دانه نشان داده است که تحمل و اعتیاد کلی را کاهش می‌دهد. سیاهدانه این کار را با کاهش علائم مسمومیت با مرفین انجام می‌دهد.

79

روغن سیاه دانه برای کم خونی

روغن سیاه دانه برای کم خونی

 بسیاری از افراد در معرض خطر کم‌خونی هستند و این بیماری می‌تواند بدن و سلامت ما را در معرض تهدید جدی قرار دهد. روغن سیاه دانه در پیشگیری و درمان کم‌خونی نیز شناخته شده است و در بسیاری از موارد این مشکل را بخوبی حل می‌کند.

80

جلوگیری از آسیب مغزی در برابر بیماری پارکینسون

 ثابت شده است که ترکیب موثر تیموکینون موجود در سیاه دانه از نورون‌های مغز ما در برابر سمیت عصبی و فقدان سیناپسی محافظت می‌کند. این عوامل در ابتلاء افراد به بیماری پارکینسون و زوال عقل نقش دارند.

  • سیناپس نقطه ارتباط یک نورون با نورون دیگر می‌باشد.

81

کمک به پاکسازی بدن از انگل ها

 روغن سیاه دانه به دلیل خواص ضد انگلی نیز شناخته شده است و بعنوان راهی عالی برای پاکسازی بدن شما از وجود انگل‌های مضر می‌باشد. این خاصیت سیاه دانه با مسموم کردن انگل‌ها و از بین بردن آن‌ها انجام می‌پذیرد.

82

خاصیت روغن سیاه دانه برای فشار خون بالا

روغن سیاه دانه برای فشار خون بالا

یکی از رایج‌ترین کاربردهای سیاهدانه، استفاده از آن برای کاهش فشار خون بالا است. اگرچه این روغن به عنوان یک درمان رسمی ‌شناخته نشده است، اما بسیاری از افراد برای درمان فشار خون با روغن سیاه دانه نتیجه گرفته‌اند و با مصرف آن متوجه کاهش قابل توجهی در میزان فشار خون خود شده‌اند.

83

کنترل اضطراب و بهبود خلق و خو

 همانطور که می‌دانیم که التهاب در بدن اثرات منفی بر روان و ایجاد بسیاری از مشکلات روانی دیگر دارد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف روزانه روغن سیاه دانه به مدت 30 روز در کمک به بهبود خلق و خو و کاهش میزان اضطراب بسیار تاثیرگذار بوده است.
این خاصیت باعث شده است که بسیاری به جای داروهای ضد افسردگی برای کمک به درمان استرس و اضطراب، از سیاهدانه استفاده نمایند.

84

خواص روغن سیاه دانه برای کلیه

خواص روغن سیاه دانه برای کلیه

از کمک به درمان بیماری‌های کلیوی تا دفع سنگ کلیه، روغن سیاهدانه ثابت کرده است که می‌تواند بعنوان یک جایگزین طبیعی و موثر مورد استفاده قرار گیرد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مورد نظر سعی کنید روزانه 2-1 قاشق چای‌خوری از روغن مصرف نمایید.

85

خواص روغن سیاه دانه برای اسپرم

خواص روغن سیاه دانه برای اسپرم

روغن سیاه دانه علاوه بر بهبود قدرت باروری در مردان و زنان، تقویت و افزایش اسپرم مردان را نیز تاثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف روزانه سیاهدانه می‌تواند میزان کم مایع منی را در مدت ۲ ماه بهبود بخشد.

86

کمک به رشد سالم مغز استخوان

نتایج تحقیقات بر روی افراد مختلف نشان داده است که روغن سیاه دانه سرعت رشد سلول‌های مغز استخوان را تا 150 درصد افزایش می‌دهد. شگفت‌انگیزتر این است که سرعت رشد اغلب تومورها را حداقل تا 50 درصد مهار می‌کند.

87

خواص روغن سیاه دانه برای کولیک نوزاد (قولنج)

خواص روغن سیاه دانه برای کولیک نوزاد

داشتن کودکی که از کولیک رنج می‌برد، می‌تواند یک دوره واقعاً استرس‌زا در زندگی برای پدر و مادرها باشد. تحقیقات نشان داده است که روغن سیاه دانه یک درمان طبیعی موثر برای قلنج نوزاد به شمار می‌آید.

  • سعی کنید ابتدا با مقادیر کم شروع کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید. بهترین روش در این خصوص این است که مقداری چای با عسل، لیمو و 3 تا 5 قطره روغن سیاهدانه درست نمایید.

88

کمک به درمان بیماری ایدز

استفاده از روغن سیاهدانه بعنوان یک درمان موثر و ابزار مفیدی در مبارزه با ایدز بوده است. نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که این روغن بعنوان یک جایگزین طبیعی برای افرادی که از علائم وحشتناک بیماری ایدز رنج می‌برند، موثر بوده است.

89

درمان بیماری‌های تنفسی از جمله برونشیت

روغن سیاه دانه با خواص ضد التهابی شگفت‌انگیز در بهبود و درمان بیماری‌های تنفسی از جمله برونشیت موثر می‌باشد. برای کمک به درمان برونشیت به سادگی می‌توانید روزانه 1 تا 2 قاشق چای‌خوری از این روغن را مصرف کنید.

90

روغن سیاه دانه و پروستات

روغن سیاه دانه و پروستات

درمان مشکلات پروستات به یک چالش بزرگ برای میلیون‌ها مرد در جهان تبدیل شده است. یافتن راه‌های سالم برای کمک به پیشگیری و درمان این مشکلات بسیار امیدوار کننده باشد. خوشبختانه روغن سیاه دانه برای قرن‌ها در درمان و بهبود سلامت پروستات استفاده شده است.

  • همچنین برخی مطالعات نشان داده‌اند که سیاهدانه در درمان سرطان پروستات نیز موثر عمل کرده است.

91

کمک به درمان خستگی مزمن

روغن سیاه دانه در رفع خستگی مزمن نیز موثر می‌باشد. اگرچه خستگی مزمن دلایل متفاوت دارد، اما محققان معتقدند که سیاه دانه در افزایش انرژی و رفع خستگی نیز مفید می‌باشد.

92

روغن سیاه دانه برای افزایش ادرار و دفع سموم از بدن

یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه مدر بودن آن است که به تحریک و افزایش ادرار کمک می‌کند. این خاصیت به دفع مواد سمی از بدن نیز تاثیر دارد.

  • مشکلات مربوط به پروستات و مثانه برای بیش از 2000 سال با این داروی خارق‌العاده درمان شده‌اند و نتایج مطالعات اخیراً نیز تاثیر آن را در افزایش سلامت و عملکرد پروستات تایید کرده است.

93

کمک به تقویت روحیه و افزایش انرژی

 بسیاری از افراد علاوه بر ضعف‌های جسمی، ضعف‌های عاطفی و ذهنی را نیز در زندگی خود تجربه می‌کنند. روغن سیاه دانه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت روحیه، افزایش انرژی و بهبود خلق و خو می‌باشد.

  • این روغن یکی از قوی‌ترین درمان‌های طبیعی است که برای بهبود سلامت روحی و جسمی شناخته شده است.

94

خواص روغن سیاه دانه برای چاقی

خواص روغن سیاه دانه برای چاقی

 از آنجایی که مهمترین عوامل ابتلا به چاقی معمولاً با افزایش بروز اختلالات سیستم ایمنی بدن، مقاومت به انسولین، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی در ارتباط است، روغن سیاه دانه با بهبود و درمان آنها بعنوان یک درمان طبیعی عالی برای چاقی عمل می‌کند.

  • در مطالعات انجام شده توسط محققان در سراسر جهان ثابت شده است که سیاهدانه حاوی خواص ضد چاقی می‌باشد.

95

جلوگیری از رشد و حذف سلول‌های سرطانی دهان

 نتایج مطالعات نشان داده است که روغن سیاه دانه در سرکوب تکثیر سلول‌های سرطانی دهان عمل می‌کند. سیاهدانه این کار را با افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش مقاومت سلول‌های سرطانی انجام می‌دهد.

96

روغن سیاه دانه برای منافذ باز پوست

روغن سیاه دانه برای منافذ باز پوست

 تجمع سبوم اضافی در پوست می‌تواند منافذ شما را مسدود نماید. برای بهترین نتیجه کافی است از روغن سیاه دانه بصورت خوراکی استفاده کنید و یا بعد از شستن صورت روی منافذ باز پوست بمالید.

97

کمک به درمان و بهبود بیماری اسکیزوفرنی

ترکیب تیموکینیون موجود در روغن روغن دانه برای کاهش التهاب و کمک به درمان اسکیزوفرنی نیز مفید می‌باشد. نتایج مطالعات نشان داده است که بیمارانی که از روغن سیاهدانه به عنوان یک درمان طبیعی استفاده کرده‌اند در مقایسه با بیمارانی از آن مصرف نکرده‌اند، بهبودی قابل قبولی داشته‌اند.

  • اسکیزوفرنی نوعی بیماری روانی است که در آن مرز میان خیال و واقعیت مخدوش می‌شود.

98

خواص روغن سیاه دانه برای چین و چروک صورت

روغن سیاه دانه با خاصیت مرطوب‌کنندگی و آنتی اکسیدانی خود، با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و مبارزه با رادیکال های آزاد به درمان چین و چروک در صرت کمک می‌کند.

  • محتوای غنی از اسیدهای چرب و ویتامین‌های A، B و C، این روغن را به یک فوق ستاره ضد پیری تبدیل کرده است.
روغن سیاهدانه 18 میلی لیتر

خرید روغن سیاه دانه اصل

5 دیدگاه در “98 خواص معجزه‌گر روغن سیاه دانه برای سلامتی و زیبایی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *