روغن های طبیعی

خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل و کمر درد

خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

سابقه استفاده از خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل ، برای کمر درد، درد عضلات و برای تسکین دردهای مختلف بدن به صدها سال قبل بر می‌گردد. یکی از بهترین و موثرترین روغن‌هایی که سال‌هاست برای التیام درد مفاصل و کمر درد استفاده می‌شود، روغن سیاه دانه است.

در این نوشتار خواص روغن سیاه دانه برای کمر درد  و درد مفاصل و همچنین در کمک به تسکین و بهبود انواع دردها از جمله زانو درد، پا درد، درد دست، دیسک کمر، و کشیدگی تاندون پا را توضیح می‌دهیم و به خواص مالیدن روغن سیاه دانه به کف پا و ماساژ پا اشاره می‌کنیم.

خرید روغن سیاه دانه اصل

روغن سیاه دانه برای کمر درد

روغن سیاه دانه برای کمر درد

یکی از بهترین و طبیعی‌ترین روش‌های موثر برای تسکسن انواع دردها، استفاده از خواص روغن سیاه دانه برای کمر درد می‌باشد. افرادی که از کمردرد رنج می‌برند، اگر به صورت مداوم و به مدت 40 روز کمر خود را با این روغن ماساژ دهند، در کمک به کاهش کمر درد بسیار موثر خواهد بود.

  • همچنین استفاده از روغن سیاه دانه و بادکش گرم تاثیر مثبتی در التیام کمر درد دارد.

علاوه بر آنها، ماساژ ناحیه کمر با ترکیب روغن زیتون و سیاه دانه تاثیر زیادی در تسکین درد و بهبود کمردرد خواهد داشت.

روغن سیاه دانه برای زانو درد

روغن سیاه دانه برای زانو درد

نتایج تحقیقات محققان تأثیرات خارق‌العاده روغن سیاه دانه در کمک به تسکین زانو درد را تایید می‌کند. در صورتی که زانو درد درمان نشود، چاره‌ای جز جراحی برای بیمار باقی نمی‌گذارد. اما اثرات ضد التهابی روغن سیاه دانه در درمان این درد بسیار مفید است و درد زانو را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

خاصیت ضد درد روغن سیاه دانه به این دلیل است که ترکیبات موجود در این روغن عوامل ایجاد‌کننده التهاب را کنترل می‌کند و به همین دلیل می‌تواند تاثیر زیادی در مهار زانو درد داشته باشد.

خواص روغن سیاه دانه برای درد کمر و رفع التهاب

خواص روغن سیاه دانه برای درد کمر

برای تسکین درد کمر و رفع التهاب می‌توانید این روغن را روی کمر خود بمالید و بخوبی ماساژ دهید. علاوه بر این که ماساژ دادن کمر با روغن سیاه دانه در کاهش درد و التهاب آن بسیار موثر است، می‌تواند چربی‌های اضافی اطراف پهلو را نیز کاهش دهد و در نتیجه تاثیر زیادی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد.

یکی از ترکیبات سیاه دانه که در درمان کمردرد موثر است، تیموکینون می‌باشد. برای بهره‌مندی از خواص روغن سیاه دانه برای درد کمر، می‌توانید این داروی گیاهی را به صورت موضعی و خوراکی استفاده کنید.

روغن سیاه دانه برای پا

روغن سیاه دانه برای پا

یکی از فواید روغن سیاه دانه تاثیر بسیار مثبت این روغن در حفظ سلامت و درمان مشکلات پا می‌باشد. خانم‌های بارداری که با مشکل ورم پا مواجه هستند، می‌توانند با مالیدن روغن سیاه دانه به کف پا، مشکل ورم پای خود را رفع کنند.

  • علاوه بر اینکه این روغن به عنوان مسکن دردهای عضلانی شناخته می‌شود، می‌تواند در درمان پا درد و رفع ترک پا نیز بطور موثری عمل نماید. ماساژ پا با روغن سیاه دانه تاثیر زیادی در لطافت و نرمی پاهایتان خواهد داشت.

خرید روغن سیاه دانه اصل

روغن سیاه دانه برای درد دست

روغن سیاه دانه برای درد دست

روغن سیاه دانه به دلیل داشتن ترکیبات ضد درد و ضد التهاب یکی از موثرترین روغن‌های گیاهی در درمان دردهای مفصلی می‌باشد. بویژه فواید این روغن در تسکین دردهای عضلانی باعث شده است که از زمان‌های قدیم تا به امروز از روغن سیاه دانه به عنوان درمان دردهای عضلانی استفاده شود.

این روغن ارزشمند گیاهی برای افرادی که از درد دست رنج می‌برند، نیز بسیار مفید است. سیاه دانه به دلیل وجود ترکیبات غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، در تسکین درد دست بطور موثری کار می‌کند.

روغن سیاه دانه برای دیسک کمر

روغن سیاه دانه برای دیسک کمر

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند دیسک بین مهره ای در ناحیه کمر است. دیسک همانند ماده‌ای نرم بین ستون فقرات می‌باشد و ملتهب شدن دیسک، منجر به ایجاد فشار عصبی شده و باعث کمر درد می‌شود.

روغن سیاه دانه با اثرات ضد التهابی و تسکین‌دهندگی خود، در بهبود و تسکین دیسک کمر کمک می‌کند. ماساژ منظم و مداوم کمر با این روغن نقش مهمی در درمان درد عضلانی و بهبود دیسک کمر دارد.

روغن سیاه دانه برای کشیدگی تاندون

روغن سیاه دانه برای کشیدگی تاندون

عوامل متعددی می‌توانند باعث کشیدگی تاندون ها شوند. انجام کارهای سنگین یکی از مهم ترین عوامل کشیدگی تاندون می‌باشند. برای درمان این عارضه علاوه بر استفاده از روش‌های دارویی و جراحی، درمان‌های سنتی نیز موثر هستند.

  • در صورتی که برای درمان کشیدگی تاندون بموقع اقدام شود، داروهای سنتی نتیجه بخش می‌باشند و استفاده از روغن‌های گیاهی به خصوص روغن سیاه دانه می‌تواند بعنوان یکی از موثرترین درمان‌های سنتی برای این عارضه به شمار آید.

روغن سیاه دانه به دلیل خاصیت ضد التهابی و تسکین درد، می‌تواند با از بین بردن التهاب، درد ناشی از کشیدگی تاندون را تسکین دهد.

خرید روغن سیاه دانه اصل

خواص روغن سیاه دانه برای مفاصل

خواص روغن سیاه دانه برای مفاصل

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن سیاه دانه تاثیر زیادی در درمان درد مفاصل دارد. دردهای مفاصل اغلب به دلیل وجود التهاب ایجاد می‌شوند و در نتیجه استفاده از داروهایی که حاوی ترکیبات ضد التهابی و ضد درد باشند، می‌تواند در بهبود دردهای مفاصل نقش زیادی داشته باشد.

یکی از روغن‌هایی که دارای مقادیر زیادی مواد ضد التهاب و مسکن در ترکیبات خود می‌باشد، روغن سیاه دانه می‌باشد، که با ماساژ منظم و مداوم مفاصل با این روغن می‌توان به تسکین درد این قسمت‌ها کمک کرد.

خواص روغن سیاه دانه برای ماساژ

خواص ماساژ با روغن سیاه دانه

فواید روغن سیاه دانه در حفظ سلامت و بهبود مشکلات پوستی موجب شده ‌است که در ماساژ درمانی کاربرد زیادی داشته باشد. برای استفاده از خواص روغن سیاه دانه برای ماساژ توصیه می‌شود این روغن با روغن بادام یا نارگیل ترکیب شود.

  • ترکیبات ضد التهابی و ضد باکتریایی این روغن آن را در درمان آکنه و اگزما نیز موثر کرده است. با ماساژ پاها و کمر می‌توان به تسکین دردهای آنها بطور موثری کمک کرد.

ماساژ روغن سیاه دانه روی پوست سر می‌تواند از ریزش موها جلوگیری کرده و با تحریک فولیکول‌های مو، به رویش موهای جدید کمک نماید. به علاوه مالیدن این روغن روی پوست سر و ماساژ دادن آن در کاهش پوسته پوسته شدن پوست موثر است.

خواص زدن روغن سیاه دانه به کف پا

خواص زدن روغن سیاه دانه به کف پا

مالیدن روغن سیاه دانه به کف پا در درمان برخی از بیماری‌ها از جمله در درمان افسردگی، کم‌کاری تیروئید، کم‌کاری تخمدان، رفع سفیدی مو، خشکی پا، حافظه ضعیف، کاهش دردهای قاعدگی و درد‌های قلبی و… بسیار موثر می‌باشد.

به همین منظور کف پاهایتان را با روغن سیاه دانه چرب کنید، سپس آنها را در کیسه نایلونی یا فریزر قرار دهید و روی کیسه فریزر جوراب بپوشید. همچنین می‌توانید پاهای خود را داخل سلفون قرار دهید و سلفون را دور پای خود بپیچید. اجازه دهید از شب تا صبح پاها در این حالت باقی بمانند و صبح آن‌ها را بشویید.

روش استفاده از روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

روش استفاده از روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

بسته به اینکه چه بیماری‌هایی را با روغن سیاه دانه درمان می‌کنید، نحوه استفاده از آن متفاوت می‌باشد. برای تسکین درد مفاصل بایستی این روغن را کمی حرارت داده و روی مفاصل دردناک بمالید و بخوبی ماساژ دهید تا روغن به صورت کامل جذب پوست شود.

  • پس از ماساژ سعی کنید ناحیه آسیب دیده را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا از جذب بهتر اطمینان حاصل شود. برای اثربخشی بهتر، بایستی این روغن درمانی را روزانه تکرار نمایید.

خرید روغن سیاه دانه اصل

سخن پایانی

روغن سیاه دانه برای مفاصل

وجود مواد ضد التهابی و ضد درد در ترکیبات روغن سیاه دانه، این روغن را در تسکین انواع دردهای ناشی از بیماری‌ها از جمله دردهای عضلانی، مفاصل و ستون فقرات موثر کرده است. علاوه بر اینها می‌توانید از خواص روغن سیاه دانه در تقویت پوست و موی خود نیز استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *