مراقبت از بدن, مراقبت از پوست

ترفندهای انتخاب بهترین پودر کلاژن + نحوه استفاده😍

بهترین مارک پودر کلاژن از بین طیف گسترده‌ای از محصولات کلاژن موجود در بازار، کلاژنی است که متناسب با نیازهای شخصی شما از جمله بهبود شرایط پوست و مو، استخوان‌ها، مفاصل و ... باشد.

همانطوری که می‌دانید کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن ما می‌باشد، و‌ این پروتئین به عنوان جزء اصلی سازنده استخوان‌ها، پوست، مو، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌های شما هستند. با افزایش سن، تولید کلاژن طبیعی بدن کاهش می‌یابد که می‌تواند منجر به درد مفاصل، چین و چروک، افتادگی و خشکی پوست شود.

با انتخاب مناسبترین و بهترین پودر کلاژن می‌توانید تا میزان زیادی از کمبود این پروتئین ارزشمند را جبران نموده و به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها، افزایش رطوبت پوست، تقویت موها، افززایش استحکام مفاصل و استخوان‌ها و ... کمک نمایید.

عوامل موثر در کاهش تولید کلاژن در بدن

عوامل مختلفی از جمله افزایش سن وجود دارند که منجر به کاهش تولید و یا تجزیه کلاژن در بدن ما می‌شوند، که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

Number-1

علل ژنتیکی

برخی افراد به دلایل ژنتیکی مستعد از دست دادن سریع کلاژن می‌باشند.

Number 2

مصرف سیگار

استعمال سیگار منجر به کاهش تولید کلاژن در بدن شده و باعث‌ ایجاد چین و چروک‌های زودرس در پوست می‌شود. 

Number 3

کمبود مواد مغذی ضروری در رژیم غذایی

استفاده بیش از حد از قندها و کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌تواند در تولید کلاژن در بدن اختلال‌ایجاد کند.

Number 4

آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد

رادیکال‌های آزاد ( ناشی از دود سیگار، اشعه ماوراء بنفش، مواد شیمیایی محیطی و شغلی، پرتوهای پزشکی و ...) نیز می‌توانند در تولید کلاژن اختلال‌ایجاد نمایند.

Number 5

اختلالات خود‌ایمنی

برخی از اختلالات خود‌ایمنی مانند لوپوس (یک بیماری خودایمنی مزمن که باعث درد مفاصل، بثورات پوستی و خستگی می‌شود) نیز می‌توانند به کلاژن آسیب برسانند.

Number 6

یائسگی

در زمان یائسگی تخمدان‌ها شروع به توقف تولید هورمون استروژن (هورمون زنانه) می‌کنند که باعث از بین رفتن کلاژن می‌شود. 

خرید پودر کلاژن برای جوانسازی و چاقی پوست صورت

بهترین خواص مکمل‌های کلاژن

برخی از خواص و فواید بهترین مکمل‌های کلاژن عبارتند از:

1. رفع چین و چروک و کمک به سفتی صورت

کلاژن جزء اصلی پوست است و مصرف مکمل‌های کلاژن می‌تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز و همچنین سفتی پوست صورت کمک نماید.

2. کمک به سلامت موها و داشتن ناخن قوی‌تر

کلاژن برای سلامت مو و ناخن نیز مهم است و مصرف مکمل‌های کلاژن می‌تواند به تقویت و بهبود ظاهر موها و ناخن‌های شما کمک کند.

3. بهبود سلامت مفاصل

کلاژن جزء اصلی غضروف است، بافتی که از مفاصل پشتیبانی می‌کند. مصرف مکمل‌های کلاژن می‌تواند به بهبود تحرک مفاصل و کاهش درد آنها کمک نماید.

4. افزایش استحکام و جلوگیری از پوکی استخوان‌ها

کلاژن برای سلامت استخوان‌ها بسیار مهم است و مصرف مکمل‌های کلاژن در بهبود تراکم استخوان‌ها و کاهش خطر پوکی استخوان موثر می‌باشد.

5. بهبود سلامت روده

تحقیقات ثابت کرده است که کلاژن با کمک به ترمیم و تقویت پوشش روده، علاوه بر اینکه سلامت روده‌ها را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند در کاهش خطر مشکلات روده‌ای از جمله سندرم روده نشت‌کننده و بیماری‌های التهابی روده کمک کند.

6. کاهش وزن

کلاژن می‌تواند با کاهش اشتها و‌ایجاد احساس سیری و رضایت بعد از غذا به کاهش وزن کمک کند.

7. بهبود سلامت و تندرستی عمومی بدن

کلاژن در بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد و با بهبود توده عضلانی، متابولیسم بهتر و بهبود سلامت قلبی عروقی مرتبط است.

عوامل موثر در انتخاب بهترین مارک پودر کلاژن

در اینجا طیف وسیعی از مهمترین متغیرها که در انتخاب بهترین مارک پودر کلاژن، قرص‌ها و سایر مکمل‌های کلاژن تاثیر دارند را آورده‌ایم. این عوامل به شما در تصمیم‌گیری برای خرید بهترین مکمل‌های کلاژن موجود در بازار کمک موثری می‌نماید.

Number-1

مقدار دوز مصرفی کلاژن

کلاژن پروتئینی است که از پپتیدها (نواری از اسیدهای آمینه) تشکیل شده است و می‌تواند به نیازها و اهداف پروتئین روزانه شما کمک نماید. اگر از نظر بدنی فعال باشید، مصرف کلاژن مورد نیاز شما می‌تواند بیشتر باشد.

      • بزرگسالان سالم باید تقریباً یک گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز مصرف کنند. متخصصان محدوده 10 تا 20 گرمی‌ را برای مصرف مکمل‌های کلاژن (در هر وعده) توصیه می‌کنند.
Number 2

منبع ساخت کلاژن

اغلب مکمل‌های کلاژن از بافت‌های همبند، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و پوست ماهی و گاو استخراج می‌شود. هنگامی که کلاژن به شکل مکمل استفاده می‌شود، بایستی پروتئین آن به کلاژن هیدرولیز شده (قابل هضم برای انسان) تجزیه شود.

    • در تصویر بالا منابع کلاژن بر اساس نوع و منبع تامین آن آورده شده است و می‌توانید بر اساس اهداف و نیاز خود انتخاب کرده و مصرف نمایید.
Number 3

انتخاب بهترین فرم مکمل‌های کلاژن

فرم مکمل‌های کلاژن معمولاً به شکل کپسول، قرص و پودر در دسترس می‌باشد. بر اساس ترجیح شخصی برخی افراد از کپسول‌ها و قرص‌های کلاژن و برخی دیگر از پودر کلاژن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید فرمی ‌را که بیشتر با آن راحت هستید انتخاب کنید.

      • بهترین فرم مکمل‌های کلاژن به دلیل تنوع مصرف و تامین مقدار کلاژن مورد نیاز بدن، پودرهای کلاژن می‌باشند که براحتی می‌توانید با افزودن به مواد غذایی از جمله چای، قهوه، اسموتی، کیک‌ها و غذاها مصرف نمایید.
Number 4

انتخاب بهترین مکمل‌ کلاژن بر اساس اهداف مورد نظر

انواع مختلفی از کلاژن (در حدود 16 نوع مختلف) برای استفاده خوراکی وجود دارد، ولی با این حال 5 مورد از آنها معمول بوده و استفاده می‌شود. شما می‌توانید بر اساس اهداف مورد نظر خود (رفع چین و چروک، سفتی صورت، سلامت مفاصل و استخوان‌ها، ناخن‌های قوی و ...) انتخاب کرده و مصرف نمایید.

  • کلاژن نوع 1

این نوع کلاژن شایع‌ترین نوع آن می‌باشد که در حدود 90 درصد از کل کلاژن بدن شما را تشکیل می‌دهد. این کلاژن در بهبود ساختار پوست (رفع چین و چروک و سفتی صورت)، داشتن ناخن‌های سالم، سلامت موها، سلامت مفاصل استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار موثر و ضروی می‌باشد.

  • کلاژن نوع 2

کلاژن نوع 2 در افزایش سلامت غضروف‌ها و استخوان‌ها موثر می‌باشد. همچنین به بازیابی توان حرکتی شما از طریق تقویت مفاصل و بافت‌های همبند کمک می‌کند. کلاژن نوع دوم حاوی مواد شیمیایی کندرویتین و گلوکزامین بوده که در بازسازی غضروف‌ها در مفاصل بسیار موثر می‌باشد.

  • کلاژن نوع 3

کلاژن نوع 3، دومین نوع معمول کلاژن است که در بدن شما نیز یافت می‌شود. خاصیت این کلاژن کمک به سلامت روده، عضلات، عروق خونی و رحم در زنان می‌باشد. این کلاژن همچنین در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با التهاب نیز موثر می‌باشد.

  • کلاژن نوع 5

کلاژن نوع 5 در تشکیل غشای سلولی و بافت موجود در جفت زن، که برای رشد جنین ضروری می‌باشد، موثر می‌باشد. این کلاژن در لایه‌های پوست، مو و در قرنیه چشم نیز یافت می‌شود.

  • کلاژن نوع 10

کلاژن نوع 10 نقش مهمی‌ در تشکیل استخوان‌ها دارد و در غضروف مفصل‌ها نیز یافت می‌شود.

Number 5

قیمت کلاژن

قیمت خرید کلاژن نیز می‌تواند برای برخی افراد یکی از گزینه‌های تعیین‌کننده باشد. پس از رعایت گزینه‌های بالا، سعی کنید محصولی را انتخاب ‌کنید که به راحتی بتوانید آن را بخرید.

بهترین پودر کلاژن خوراکی

رایج ترین منابع پودر کلاژن خوراکی مرغ، گاو و ماهی می‌باشند. متخصصان بر اساس مطالعات انجام یافته متخصصان معتقدند موثرترین و بهترین پودر خوراکی کلاژن ساز، کلاژنی است که از ماهی گرفته می‌شود. زیرا این نوع کلاژن علاوه بر اینکه به بهبود سلامت پوست، کاهش ظاهر خطوط ریز، افزایش هیدراتاسیون پوست کمک می‌کند، می‌تواند برای سلامت مفاصل و غضروف‌ها نیز مفید باشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، مکمل‌های کلاژن مبتنی بر منابع حیوانی برای بدن ما راحت‌تر جذب می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که محصولی که انتخاب می‌کنید دارای کلاژن هیدرولیز شده است، به‌این معنی که برای جذب بهتر شکسته شده است.

بهترین کلاژن ساز پوست

بهترین پودر کلاژن ساز پوست، کلاژن نوع اول است که علاوه بر رفع چین و چروک و کمک به سفتی و چاقی صورت، در بهبود ساختار مو، ناخن‌ها، تاندون‌ها، رباط‌ها، رگ‌های خونی، چشم‌ها، اندام‌ها، غضروف، استخوان‌ها و سایر بافت‌های همبند بسیار موثر می‌باشد.

      • ‌این کلاژن در پوست فراوان است، جایی که همراه با الاستین، پوست صورت را چاق، سفت، انعطاف پذیر، سالم و به طور کلی جوان نگه می‌دارد. بهترین پودر کلاژن برای پوست اغلب از گاو، غشای پوسته تخم مرغ و منابع دریایی استخراج می‌شود.

این مطالعه نشان داد که مصرف کلاژن نوع اول (بهترین پودر کلاژن پوست) به مدت 90 روز در کاهش پیری پوست موثر است، زیرا علاوه بر کاهش چین و چروک‌های صورت، خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست را نیز افزایش می‌دهد.

بهترین پودر کلاژن برای چاقی صورت

همانطور که در بالا توضیح داده شد، کلاژن نوع اول و سوم رایج‌ترین انواع کلاژن در بدن ما هستند.‌ این دو نوع کلاژن باعث سلامت مو، پوست، ناخن و استخوان می‌شود. مناسبترین و بهترین پودر کلاژن ساز صورت، کلاژن‌های نوع اول و سوم می‌باشند علاوه بر کمک به چاقی صورت، باعث کاهش چین و چروک، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و جوانی شما می‌شود.

      • ‌نتایج بررسی و تجزیه و تحلیل 19 مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی پوست، که در مجموع 1125 شرکت کننده داشت، نشان می‌دهد کسانی که از مکمل‌های کلاژن استفاده کردند، شاهد کاهش افتادگی پوست، افزایش استحکام، درخشش و تامین رطوبت پوست بودند و چین و چروک‌ها نیز کاهش قابل توجهی داشتند.

بهترین پودر کلاژن برای مفاصل

مطالعات مختلف نشان می‌دهند که مکمل‌های کلاژن می‌توانند در بهبود علائم استئوآرتریت و کاهش درد مفاصل کمک نمایند. مطالعات بر روی افراد مبتلا به استئوآرتریت (شایع‌ترین بیماری مزمن مفصلی که با تخریب غضروف و سائیدگی همراه است) نشان داد که مصرف مکمل‌های کلاژن منجر به بهبود قابل توجهی در سفتی مفاصل و علائم کلی آرتروز می‌شود.

      • ‌کلاژن نوع 3 با نوع 1 برای پوست، رباط‌ها، رگ‌های خونی و مفاصل مفید هستند و باعث سلامت پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن می‌شوند. کلاژن نوع 2 بیشترین فایده را برای سلامت مفاصل و غضروف‌ها دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که علائم آزاردهنده درد مفاصل می‌تواند با مصرف پودر کلاژن در حدود 3 تا 6 ماه بهبود یابد. علاوه بر‌این، یک بازه زمانی کوتاه‌تر ممکن است به پشتیبانی موضعی از مفاصل، مانند تحرک بهتر مفاصل، کمک کند و هر چه مدت زمان بیشتری کلاژن مصرف کنید، سلامت کلی مفاصل خود را بیشتر می‌کنید.

بهترین سن مصرف پودر کلاژن

کلاژن مهم‌ترین جزء ساختاری پوست برای داشتن پوستی جوان به حساب می‌آید و به عنوان عاملی مهم در افزایش سفتی و صافی صورت و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست عمل می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده از سن 25 سالگی، روند تولید کلاژن در بدن در حدود یک درصد در سال کاهش پیدا می‌کند و با بالا رفتن سن،‌این روند محسوس‌تر می‌شود.

      • ‌روند از دست دادن کلاژن در مراحل بعدی زندگی تسریع می‌شود، به طوری که زنان در پنج سال اول یائسگی در حدود 30 درصد و هر سال پس از آن 2 درصد از دست می‌دهند. بنابراین افزایش سن به عنوان دلیل اصلی از دست دادن کلاژن در بدن بوده و باعث افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک‌ در صورت می‌شود.

با توجه به مطالب ذکر شده، برای جبران کاهش تولید کلاژن در بدن و جلوگیری از روند پیری و ایجاد چین و چروک در صورت، بایستی بعد از 25 سالگی بصورت منظم از مکمل‌های کلاژن استفاده نمایید.

بهترین زمان خوردن پودر کلاژن در روز

بهترین زمان خوردن پودر کلاژن به دلیل مصرف آنها بستگی دارد. اگر با مصرف‌این مکمل‌ها دچار مشکلات گوارشی و روده‌ای می‌شوید، بهتر است آن را صبح با چای یا قهوه و یا با اسموتی‌هایتان مصرف کنید. اگر می‌خواهید خواب خوبی داشته باشید، آن را در شب با یک لیوان شیر میل نمایید.

پس با توجه به ترجیهات خود می‌توانید بهترین زمان مصرف پودر کلاژن ساز را انتخاب نمایید. تعداد قابل توجهی از متخصصان سلامت معتقدند که بهترین زمان پودر کلاژن در وعده صبح ( قبل از صبحانه) می‌باشد. استفاده در‌ این زمان به کلاژن اجازه می‌دهد تا در سیستم گوارش شما بخوبی جذب شده و بیشترین فواید ممکن را داشته باشد.

بهترین قرص کلاژن ساز پوست

بازار مملو از انواع مختلف مکمل‌های کلاژن از جمله پودر، کپسول و قرص کلاژن ساز است و اختلاف نظرهای زیادی از جانب متخصصان پوست و متخصصان در میزان اثربخشی آنها وجود دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از پودر کلاژن بصورت خوراکی موثرتر است، و می‌توانید در 3 فرم مختلف کپسول، قرص و پودر مصرف نمایید. 

      • ‌با وجود اینکه حتی بهترین قرص کلاژن ساز پوست هم فقط حاوی 1 گرم کلاژن می‌باشد که مقدار آن بسیار کم است، زیرا برای رسیدن به نتیجه بهتر، به مقدار 8 گرم کلاژن در روز نیاز دارید که مجبور خواهید شد مقدار زیادی قرص در روز مصرف نمایید. که این موضوع برای کسانی که مشکل گوارشی و ناراحتی معده دارند مشکل‌ساز خواهد شد.

با توجه به موارد ذکر شده، بهترین فرم مصرف کلاژن استفاده بصورت پودر می‌باشد که براحتی در روده توسط آنزیم‌های پپتیداز هضم شده و به اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن تبدیل می‌شوند.‌ این آمینو اسیدها توسط روده به جریان خون جذب می‌شوند. آنها سپس فیبروبلاست‌ها (سلول‌های تولید‌کننده کلاژن) را تحریک به تولید کلاژن بیشتری می‌کنند.

خرید پودر کلاژن برای جوانسازی و چاقی پوست صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *