روغن های طبیعی

بهترین خواص روغن کرچک برای مو و صورت شما !

خواص روغن کرچک

خواص روغن کرچک فراوان است و اغلب در کمک به رفع مشکلات چشم، یبوست، مشکلات پوست و مو و حتی کاهش وزن موثر می‌باشد. این روغن از طریق پرس سرد (فشار دادن) دانه‌های کرچک استخراج می‌شود و رنگ آن زرد روشن می‌باشد.

  • روغن کرچک از خانواده اسیدهای چرب تری گلیسیرید است و عمدتاً از اسید ریسینولئیک (با خواص ضد التهابی فوق‌العاده) تشکیل شده است و در حدود ۹۰ درصد از روغن کرچک حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع می‌باشد.

در این نوشتار به خواص روغن کرچک برای کمک به سلامتی و زیبایی شما اشاره می‌کنیم:

خرید روغن کرچک اصل

خواص روغن کرچک برای یبوست

خواص روغن کرچک برای یبوست

روغن کرچک می‌تواند به حل مشکل یبوست کمک نماید. این روغن باعث انقباض ماهیچه‌های روده و در نتیجه شل شدن مدفوع می‌شود. کرچک برای این که تاثیر خود را نشان دهد، ۲ الی ۶ ساعت زمان لازم دارد.

  • این روغن بایستی به مقدار 15 میلی‌لیتر (یک قاشق غذاخوری) مصرف شود. بوی نامطبوع آن با قرار دادن روغن در یخچال و یا مخلوط کردن آن با دمنوش زنجبیل و آبمیوه از بین می‌رود.

استفاده طولانی مدت از این روغن، حرکات روده را مختل می‌کند. بنابراین مصرف کوتاه مدت و کم توصیه می‌شود.

خواص روغن کرچک برای مو و ابرو

خواص روغن کرچک برای مو و ابرو

استفاده از خواص روغن کرچک برای مو و ابرو بسیار متداول است. ترکیبات مفید موجود در این روغن به تقویت رشد موها و پرپشتی ابروهای شما کمک می‌کند.

با توجه به اینکه در فرایند تولید روغن کرچک تمام مواد مغذی آن حفظ می‌شود، بنابراین بعنوان یک روغن ایده‌آل برای حفظ سلامت ابرو و مو کاربرد گسترده‌ای دارد. بطوری که به سلامت و تقویت مو و ابروها کمک کرده و به آنها لطافت و درخشندگی خاصی می‌بخشد.

روغن کرچک برای لک صورت

روغن کرچک برای لک صورت

استفاده از خواص کرچک برای لک صورت در سال‌های اخیر افزایش یافته است. برخی از پزشکان طب سنتی معتقدند که این روغن می‌تواند در کاهش و از بین بردن لک‌های صورت بسیار موثر باشد.

  • نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که روغن کرچک تاثیر زیادی در کاهش رنگدانه‌ها و لک‌های پوستی دارد. این روغن حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب از جمله اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد، که در کاهش رنگدانه‌های پوست موثر هستند.

روغن کرچک به بافت‌های عمیق پوست نفوذ کرده و لک‌های صورت را از بین می‌برد.

خواص روغن کرچک برای چروک صورت

خواص روغن کرچک برای چروک صورت

خاصیت ضد چروک بودن روغن کرچک به دلیل وجود اسیدهای چرب می‌باشد. اسیدهای چرب موجود در این روغن به عنوان یک آنتی اکسیدان، پوست را آبرسانی و تقویت کرده و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی آن می‌شود.

  • روغن کرچک با ترکیبات آنتی ‌اکسیدانی خود خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و از پیری و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. این روغن گیاهی همچنین با رطوبت‌رسانی عالی از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و بافت پوست را سفت و محکم می‌کند.

خرید روغن کرچک اصل

خواص روغن کرچک برای واژن

خواص روغن کرچک برای واژن

روغن کرچک در روان شدن واژن موثر است. این روان کننده طبیعی عوارض جانبی که روان کننده‌های مصنوعی ایجاد می‌کنند، را ندارد. علاوه بر آن ترکیبات موثر موجود در این روغن می‌توانند عفونت‌های واژن و مجاری ادراری را درمان کنند.

روغن کرچک در رفع مشکلاتی از جمله واژینیت و خارش ناحیه تناسلی موثر است. ترکیبات ضد قارچی آن عفونت‌های ناشی از عوامل قارچی را نیز از بین می‌برند.

روغن کرچک برای ابرو

روغن کرچک برای ابرو

مواد مغذی موجود در روغن کرچک که شامل انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و مواد معدنی می‌شود، ابروها را تغذیه کرده و رطوبت مورد نیاز آنها را تامین می‌کند. علاوه بر آن، روغن کرچک باعث افزایش انعطاف و نرمی ‌ابروها شده و از خشک شدن و شکننده شدن آنها جلوگیری می‌نماید.

روغن کرچک برای مژه

روغن کرچک برای مژه

داشتن مژه‌های بلند و پرپشت در زیبایی خانم‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین دلیل بانوان از روش‌های مختلفی برای تقویت مژه‌های خود استفاده می‌کنند. استفاده از مواد طبیعی یکی از موثرترین و بی عارضه‌ترین راه‌ها برای تقویت مژه به حساب می‌آید.

 اگر می‌خواهید ریشه مژه‌های خود را تقویت کنید، استفاده از روغن کرچک به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند. این روغن به طور طبیعی مژه‌ها را شکل داده و موجب رشد آنها می‌شود.

خرید روغن کرچک اصل

روغن کرچک برای پوست

روغن کرچک برای پوست

خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن کرچک به طور موثری بسیاری از مشکلات پوستی را حل می‌کند. اثرات ضد قارچی این روغن به درمان بیماری‌های قارچی پوست کمک می‌کند.

  • این روغن ضد حساسیت و ضد التهاب می‌باشد و برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند. این ماده آنتی باکتریال از رشد باکتری‌ها بر روی پوست نیز ممانعت کرده و از ایجاد جوش و آکنه روی پوست جلوگیری می‌کند.

روغن کرچک همچنین پوست را مرطوب و هیدراته می‌کند و این روغن گیاهی بعنوان مسکنی برای رفع خارش و سوزش پوست نیز محسوب می‌شود.

خواص روغن کرچک برای لب

خواص روغن کرچک برای لب

برای کمک به داشتن لب‌هایی نرم و لطیف می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید. افرادی که دچار خشکی لب هستند، برای رفع این مشکل می‌توانند از کرچک استفاده نمایند. علاوه بر آنها روغن کرچک به افزایش حجم لب‌ها و زیبایی آن‌ها کمک می‌کند.

هر روز مقداری روغن کرچک روی لب‌هایتان بمالید و بگذارید چند ساعت روی لب‌هایتان بماند، تا لب‌هایتان حجیم‌تر و نرم‌تر شود.

خواص روغن کرچک برای دور چشم

خواص روغن کرچک برای دور چشم

ترکیبات موجود در روغن کرچک از پوست دور چشم شما محافظت کرده و به طور موثری به حفظ سلامت آنها کمک می‌کند. این روغن می‌تواند سیاهی دور چشم را برطرف کند و در کاهش چین و چروک آن نیز موثر باشد.

خاصیت افزایش گردش خون و ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در روغن کرچک تاثیر زیادی در سلامت و زیبایی پوست دور چشم دارد.

آیا روغن کرچک پوست را تیره میکند ؟

آیا روغن کرچک پوست را تیره میکند

شواهد و تجربه افرادی که از روغن کرچک استفاده کرده‌اند، نشان می‌دهد که این روغن در رفع تیرگی‌های پوست تاثیر دارد. بنابراین این روغن نه تنها پوست را سیاه نمی‌کند، بلکه موجب درخشندگی و شفافیت پوست شما نیز می‌شود.

  • روغن کرچک با کمک به افزایش گردش خون، کلاژن‌سازی و افزایش خون‌رسانی به پوست، سلول‌های مرده‌ای که عامل اصلی تیرگی‌ پوست می‌باشند، را از بین می‌برد.

خرید روغن کرچک اصل

آیا روغن کرچک برای رشد مو خوبه ؟

آیا روغن کرچک برای رشد مو خوبه

روغن کرچک علاوه بر اینکه به نرم کردن موها و جلوگیری از خشک شدن آن‌ها کمک می‌کند، بلکه موجب تقویت رشد موها نیز می‌شود. علاوه بر آنها، این روغن باعث شفافیت و درخشندگی موهای شما می‌شود. موهای نازک و خشک یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که با روغن کرچک به راحتی قابل رفع می‌باشد.

مالیدن و ماساژ دادن روغن کرچک بر روی موها، باعث افزایش رشد مو و همچنین افزایش ضخامت آنها می‌شود.

سخن پایانی

فواید روغن کرچک

روغن کرچک به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و محتوای غنی از اسیدهای چرب، بسیاری از مشکلات پوست و مو را برطرف می‌کند. این روغن در رفع مشکلاتی از جمله چین و چروک پوست، آکنه، جوش و لک تاثیر بسزایی دارد. روغن کرچک از خشکی و نازک شدن موهای شما نیز جلوگیری می‌کند.

برای برخورداری از خواص شگفت‌انگیز روغن کرچک، می‌توانید آن را در روتین مراقبت از پوست و موی خود قرار دهید و زیبایی طبیعی را هدیه بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *