روغن های طبیعی

روغن رزماری برای صورت چه خاصیتی دارد؟

روغن رزماری برای صورت

خواص روغن رزماری برای صورت به دلیل ترکیبات خاص آن با اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی می‌باشد و یکی از روغن‌های ارزشمندی است که پوست و صورت شما به آن نیاز دارد. با توجه به اینکه ترکیبات موجود در رزماری  اثرات ضد التهابی دارند، به همین خاطر برای افرادی که پوست چرب دارند، می‌تواند یک گزینه انتخابی مناسب باشد.

  • از دیگر خواص روغن رزماری برای صورت کمک به مسدود کردن منافذ باز پوست و از بین بردن جوش‌های صورت می‌باشد. به علاوه خشکی پوست را از بین برده و نرمی و لطافت پوست را به ارمغان می‌آورد.

از خواص روغن رزماری برای صورت می‌توان به کنترل مقدار چربی پوست اشاره کرد که در نتیجه ظاهر پوست شما را زیباتر نشان می‌دهد.

خرید روغن رزماری اصل

خواص روغن رزماری برای دور چشم

خواص روغن رزماری برای دور چشم

تحقیقات نشان می‌دهد خواص روغن رزماری برای دور چشم از جمله در از بین بردن سیاهی دور چشم موثر می‌باشد. وجود ترکیبات ضدالتهابی در این روغن باعث می‌شود آب اضافی که عامل سیاهی دور چشم است از بین برود و در نتیجه باعث شفافیت و روشنی پوست دور چشم می‌شود.

  • یکی دیگر از خواص روغن رزماری برای دور چشم زمانی که بصورت موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کمک به افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر، رفع چروک زیر چشم و شفافیت پوست می‌باشد.

برای افرادی که دارای نواحی تیره در زیر چشم خود هستند، یکی از بهترین و موثرترین گزینه‌ها استفاده از روغن رزماری برای رفع سیاهی دور چشم می‌باشد.

خواص روغن رزماری برای ابرو

فواید روغن رزماری برای ابرو

یکی دیگر از فواید روغن رزماری، کمک به تقویت و رشد ابروها می‌باشد. برخی از خانم‌ها ابروهای کم‌پشتی دارند و این موضوع در زیبایی صورت آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این، اکثر افراد با افزایش سن کم‌پشتی و ریزش ابروها را تجربه می‌کنند.

  • با افزایش سن، فولیکول‌های ابرو به تدریج ضعیف می‌شوند و در برخی موارد ریزش ابرو مشاهده می‌شود. با توجه به اینکه یکی از خواص روغن رزماری تقویت فولیکول‌های مو می‌باشد، استفاده از آن بر روی ابروها نیز می‌تواند ریشه ابروها را تقویت کرده و از ریزش آنها جلوگیری نماید.

این روغن همچنین باعث ضخیم شدن موها، افزایش حجم ابرو و جلوگیری از نازک شدن آنها می‌شود. بنابراین خانم‌هایی که ابروهایی کم‌پشتی دارند، می‌توانند با استفاده از روغن رزماری به افزایش حجم ابروهای خود کمک کرده و چهره زیباتر و جذاب‌تری را تجربه کنند.

روغن رزماری با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست، شرایط را برای رشد ابروهای جدید فراهم می‌کند. برای اینکه این روغن اثربخشی لازم را داشته باشد و از خواص آن برای تقویت و رشد ابروهای خود بهره‌مند شوید، بایستی به صورت منظم از این روغن استفاده نمایید.

خرید روغن رزماری اصل

فواید روغن رزماری برای مژه

فواید روغن رزماری برای مژه

استفاده از روغن رزماری تنها محدود به پوست و مو نیست، بلکه این روغن می‌تواند مژه‌های شما را نیز تقویت کند. زیبایی چشم‌ها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارد و یکی از مواردی که در زیبایی چشم‌ها تاثیر می‌گذارد، مژه‌ها می‌باشند.

مژه‌های بلند و پرپشت زیبایی چشمان شما را دو چندان می‌کنند و در نهایت در زیبایی صورت بسیار تاثیر می‌گذارند. این روغن با بهبود گردش خون در پوست، به رشد و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

  • نتیجه تحقیقات روی محصولات ارگانیک نشان می‌دهد که روغن رزماری در تقویت و رشد مژه‌ها بسیار موثر است. این محصول مشکل ریزش مژه را در افراد درمان کرده و باعث رشد مژه‌های جدید نیز می‌شود.

ترکیبات موجود در این روغن موجب تحریک فولیکول‌های مو می‌شوند و به این ترتیب بستری برای رشد مژه‌های جدید ایجاد می‌کند. برای این که از فواید فراوان روغن رزماری بهره‌مند شوید، بایستی در زمان خرید به اصل بودن این روغن توجه کافی داشته باشید.

خواص روغن رزماری برای پوست

فواید روغن رزماری برای پوست

روغن رزماری برای پوست خشک، چرب و برای همه انواع پوست‌ها قابل استفاده می‌باشد. به ویژه افرادی که پوست چرب دارند، برای کاهش و کنترل مقدار چربی پوست خود می‌توانند از این روغن استفاده نمایند.

  • خواص روغن رزماری برای پوست ناشی از ترکیباتی است که عوامل عفونی، قارچی و باکتریایی را از بین می‌برد. علاوه بر اینها، این روغن خون‌رسانی به پوست را افزایش داده و روند تنفس پوست را بهبود می‌بخشد. تمام این خواص موجب می‌شود که روغن رزماری نقش زیادی در زیبایی، شادابی و چاقی پوست شما داشته باشد.

این روغن حاوی مواد معدنی از جمله کلسیم، منگنز و آهن و انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین B6 می‌باشد. بنابراین علاوه بر اینکه پوست شما را تقویت می‌کند، بیماری‌های پوستی را نیز درمان کرده و نقش مهمی در سلامت آن ایفا می‌کند.

روغن رزماری برای جوش صورت

خواص روغن رزماری برای جوش

روغن رزماری یکی از روغن‌هایی است که تاثیر بسیار مثبتی بر سلامت پوست دارد و در مراقبت از پوست چرب نیز مفید و موثر می‌باشد. این روغن علاوه بر پاکسازی پوست، جوش‌های سر‌سیاه و سفید را نیز از بین می‌برد. علاوه بر آن، این روغن می‌تواند پوست قرمز و متورم را التیام بخشد.

باقی ماندن جای جوش و جای زخم بر روی پوست می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و زیبایی پوست را از بین ببرد. جوش، جای زخم و سایر مشکلات پوستی را می‌توان با استفاده مداوم از روغن رزماری درمان کرد.

  • روغن رزماری به لطف ترکیبات خود، اثر ضد باکتریایی دارد و پوست را پاکسازی می‌کند. این روغن با کنترل میزان چربی پوست از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. همچنین لک‌ها و جوش‌های پوستی را از بین می‌برد و مشکلات پوستی را برطرف می‌کند.

برای کمک به از بین بردن جوش و آکنه، می‌توانید پوست را با روغن رزماری به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و بعد از 5 تا 10 دقیقه با یک حوله مرطوب پوست را تمیز کنید.

خرید روغن رزماری اصل

روغن رزماری برای چاقی صورت

روغن رزماری برای چاقی صورت

برخی افراد صورتی لاغر و پوستی شل دارند، در حالی که چهره‌های توپر و چاق، زیبایی و جذابیت بیشتری دارند. استفاده از برخی روغن‌های گیاهی و ماساژ پوست با این روغن‌ها، از افتادگی عضلات صورت جلوگیری می‌کند و باعث تقویت پوست و ماهیچه‌های صورت می‌شود.

یکی از بهترین روغن‌های گیاهی که می‌توانید برای چاقی صورت از آن استفاده کنید، روغن رزماری است. ماساژ پوست صورت با این روغن باعث افزایش طراوت و شادابی پوست شده و مانع از لاغری آن می‌شود.

طرز استفاده از روغن رزماری برای صورت

طرز استفاده از روغن رزماری برای صورت

روغن رزماری برای چین و چروک، رفع سیاهی و لک صورت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا به طرز استفاده از روغن رزماری برای صورت اشاره می‌کنیم :

  1. ابتدا صورت خود را با یک پاک‌کننده ملایم و آب ولرم بخوبی بشوئید و خشک کنید.
  2. برای کمک به جذب بهتر، روغن را کمی گرم کنید تا روند تاثیرگذاری آن بیشتر باشد.
  3. مقداری از روغن را روی صورت خود بمالید و با نوک انگشتان و کف دست، صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. در صورت جذب سریع روغن، مقداری از آن را مجدد به پوست بمالید و ماساژ و استفاده از روغن رزماری برای صورت را 15 دقیقه ادامه دهید.
  4. پس از اتمام ماساژ، اجازه دهید این روغن 10 دقیقه روی پوست شما باقی بماند. سپس با آب گرم بشوئید.

نکات مهم :

  • قبل از استفاده از روغن رزماری برای پوست و صورت سعی کنید یک تست حساسیت پوستی بر روی قسمت کوچکی از ساعد دست خود انجام دهید، تا از عدم حساسیت به این روغن مطمئن شوید.

سخن پایانی

فواید روغن رزماری برای صورت

روغن رزماری علاوه بر اینکه گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد و عوامل عفونی و باکتریایی را نیز از بین می‌برد. به همین علت شادابی و نشاط پوست صورت را افزایش می‌دهد و از پیری و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند همچنین با تحریک فولیکول‌های مو در تقویت و رشد مجدد ابرو و مژه تاثیر زیادی دارد.

  • خواص روغن رزماری باعث می‌شود که این روغن نقش پر رنگی در درمان بسیاری از مشکلات پوست و مو داشته باشد. برای بهره‌مندی از این خواص فوق‌العاده، سعی کنید روغن رزماری اصل را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

1 دیدگاه در “روغن رزماری برای صورت چه خاصیتی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *